معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: مرکز پاسخگویی ارتباطات ریاست جمهوری از طریق سامانه سامد در استان راه‌اندازی شده است و هزار نیرو در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 ناصر ناصری‌ روز در نشست شورای اداری استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: مردم در مدت سفر رئیس جمهور به استان می‌توانند بدون حضور فیزیکی در هر نقطه‌ای که حضور دارند با سامانه سامد از طریق شماره تلفن ۱۱۱ ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه هفته جاری (۲۴ آذر ماه) به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند و این سفر ۲ روزه است که تا پایان روز جمعه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی تماس‌ها ضبط و کد رهگیری به افراد داده می‌شود اظهار داشت: این سامانه از فردا (چهارشنبه) تا روز جمعه هفت صبح تا ۱۰ شب به صورت دو شیف فعال خواهد بود.

وی افزود: برای تسهیل در ارتباط‌گیری مردم با سامانه سامد، تعداد هزار نیرو به همراه امکانات و تجهیزات شامل ۲۰۰ دستگاه رایانه در استان تامین شده است.

ناصری عنوان کرد: چنانچه شهروندان خراسان جنوبی بخواهند نامه‌ای به دست رئیس جمهور برسانند نیز در محل دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند این شرایط فراهم شده و نامه‌ها جمع‌آوری و ثبت سیستم خواهد شد.

وی گفت: در محل ستاد ۱۱۱ واقع در دانشگاه پیام‌نور هیچگونه حضور فیزیکی مردمی نخواهیم داشت اما میز خدمت یا ارتباطات دستگاه‌های اجرایی فعال خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در این سفر مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین نیروی مورد نیاز فرمانداری‌های شهرستان‌ها همکاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به هفته ملی پژوهش گفت: دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری پژوهش در دانشگاه بیرجند و با حضور مراکز علمی و تحقیقاتی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دفتر توسعه مدیریت و منابع استانداری برای بررسی طرح‌های پژوهشی تشکیل شد.

وی اظهار داشت: بیش از ۶۰ طرح پژوهشی از دستگاه‌های مختلف به این دبیرخانه ارسال شد که در یک فرایند طولانی اما دقیق مورد بررسی قرار گرفت که ۱۲ طرح نهایی شد.

وی با اشاره به تجلیل از ۵۳ پژوهشگر برتر استان و برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه بیرجند، تصریح کرد: بنا داریم هر اقدامی که در استان صورت می‌گیرد با بررسی، تحقیق و پژوهش باشد و کارها عقب نماند.