#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان جنوبی گفت: در برابر راهبرد رسانه‌های معاند که پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه است، رسانه‌ها به‌ویژه در خراسان جنوبی به سمت تولید خبرهای مثبت و امیدآفرین حرکت کنند.

محمدرضا براتی‌ درمیان روز در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های دهه فجر که در استانداری برگزار شد افزود: انتظار ما از رسانه‌ها در حال حاضر با توجه شرایط اقتصادی کشور، امیدآفرینی و ارتقای اعتماد مردم به نظام است.

وی گفت: امیدآفرینی در جامعه و ایجاد روحیه کار و تلاش یکی از مهمترین وظایف مدیران است که در این راستا باید از ظرفیت رسانه‌های مختلف استفاده شود.

مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: رسانه‌ها در عین حال که به انعکاس مشکلات مردم و مطالبه‌گری می‌پردازند باید اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات و بهبود شرایط را هم اطلاع‌رسانی کنند تا امید و اعتماد مردم حفظ شود.

وی افزود: دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای ارائه دستاوردهای انقلاب و خدمات نظام و دولت است و یکی از موضوعاتی که در این دهه باید مدنظر قرار گیرد تبیین داشته‌های انقلاب و دستاوردها برای افکار عمومی است.

براتی گفت: لازم است در این دهه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ها و اقدامات دولت را برای آگاهی مردم اطلاع‌رسانی کنند و از طریق همکاری دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها به بازخوانی کارآمدی نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف پرداخته شود.

وی با بیان اینکه دهه فجر باید زمانی برای تبلور خدمات‌ نظام به مردم باشد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان معرفی پروژه‌های مهم و اثرگذار خود را در دستور کار اطلاع‌رسانی قرار دهند.

مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان جنوبی افزود: رسانه‌های ضدانقلاب و معاند خارج‌نشین به دنبال سیاه‌نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های کشور و تاریک نشان دادن همه زوایای جامعه ایرانی هستند لذا رسانه‌های داخل باید رویکرد ویژه را در مقابل راهبرد کینه‌توزانه رسانه‌های ضدانقلاب در قالب و نگاه جدید و امیدبخش به نحوه اطلاع‌رسانی و تولید خبر به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت قرار دهند.

وی گفت: استراتژی جریان ضد انقلاب و رسانه‌های معاند، پمپاژ یاس و ناامیدی بوده و دشمن با استفاده از ابزار رسانه به دنبال تزریق ناامیدی به کشور است.

براتی افزود: رسانه‌ها در جهت بصیرت‌افزایی باید اقدام به تولید محتوا درخصوص موضوعاتی مبتنی بر آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی کنند تا شاهد افزایش بصیرت مردم در کنش‌های سیاسی، نوع تصمیم‌گیری و انتخاب آنها در بزنگاه‌های تاریخی و لحظه‌های مهم باشیم.