#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از امروز (سه‌شنبه) به‌صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید، رگبار و رعد و برق هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبر و هنر از اداره کل هواشناسی مطابق با الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناختی به‌تدریج از سه‌شنبه تا چهارشنبه با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان، وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

براساس این هشدار (آگاهی و اقدام در صورت نیاز)، ناپایداری‌های جوبی در نیمه جنوبی استان به‌صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید است و کاهش دما (۴ تا ۶ درجه سلسیوس) از روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه محسوس خواهد بود.

بارش‌ها بیشتر در نیمه شمالی استان و از عصر سه‌شنبه تا عصر چهارشنبه خواهد بود همچنین در مناطق مرتفع و گردنه‌ها بارش برف و تشکیل مه دور از انتظار نیست.

بر این اساس احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد و جاری شدن روان‌آب محدود و موقتی در برخی مناطق استان محتمل است.

بازدید و اطمینان از سازه و پوشش گلخانه‌ها، محکم کردن سقف‌های موقت، پرهیز از سفرهای غیرضروری و رعایت قوانین رانندگی، به همراه داشتن تجهیزات سفرهای زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ، خودداری از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های ساختمانی در ارتفاع، استفاده بهینه از منابع انرژی و پرهیز از چرای دام و جابه‌جایی در حاشیه رودخانه‌های فصلی از توصیه‌های هواشناسی است.

همچنین در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای منفی هفت درجه سردترین و بندان شهرستان نهبندان با بیشینه دمای ۲۳ درجه گرمترین نقطه استان بودند.

نوسانات دمایی در مرکز استان بین منفی پنج و ۱۲ درجه سلسیوس ثبت شد.