#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: فعال سازی شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها با محوریت نقشه مهندسی فرهنگی کشور از مهمترین برنامه های تحولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی است.

 علی فرخنده در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان فردوس، با بیان این که در حوزه فرهنگی در حال تدوین سند تحول فرهنگ و ارشاد استان هستیم، ادامه داد: یکی از حوزه های تحولی، توجه ویژه به جایگاه شورای فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به این که اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری را تشکیل دادیم، اضافه کرد: اولویت های فرهنگی در نقشه مهندسی فرهنگی کشور، در ده اصل تعریف شده اما از سال ۹۲ تاکنون اجرایی نشده است.

به گفته وی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، خصوصا در رابطه با اولین اولویت نقشه مهندسی فرهنگی کشور یعنی هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی، مبنای حرکت شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها، نقشه مهندسی فرهنگی خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به این که امسال به دلیل همزمانی روز خبرنگار با عاشورای حسینی، برنامه های هفته خبرنگار متفاوت از سال های  گذشته برگزار شد، ادامه داد: از ۱۸ تا ۲۳ مردادماه، به صورت پیوسته به با رسانه های استان دیدار داشتیم و در جریان دغدغه های آن ها قرار گرفتیم.

وی به برگزاری نشست صمیمی استاندار با اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: برای اولین بار سه تریبون این نشست در اختیار خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان ها قرار گرفت.

فرخنده در ادامه سخنانش از اعتبارات بسیار خوب تخصیص یافته از محل هدفمندسازی یارانه ها در حوزه آسیب های اجتماعی، به استان سخن گفت و ادامه داد: متاسفانه از شهرستان فردوس هیچ طرح قابل اجرایی برای کسب اعتبار ارائه نشد و انتظار داریم هر چه سریعتر برای سال ۱۴۰۱، فعالان فرهنگ، هنر و رسانه و جوان های خوش ذوق این شهرستان طرح هایی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی را ارائه دهند.

وی همچنین با بیان این که اصحاب رسانه تکلیف مضاعفی در خصوص تحقق گام دوم انقلاب بر دوش دارند، اضافه کرد: فعالان رسانه ای از مسئولان مطالبه گری کنند که برای تحقق گام دوم انقلاب چه اقداماتی انجام شده و از سوی دیگر خود را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که مهم ترین ماموریت جوانان در گام دوم انقلاب، جهاد امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است، یادآور شد: هر دوی این موارد به رسانه ها بر می گردد و یکی از پایه های تحقق اهداف گام دوم انقلاب رسانه است.

فرخنده با اشاره به این که پیگیر مطالبات خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان هستیم، خاطرنشان کرد: خبرنگاران شهرستان فردوس هر چه سریعتر به عضویت خانه مطبوعات درآیند تا از حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بهره مند شوند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس هنری و ا.حسن پور