از سوی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان؛
فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) منتشر شد.
بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی، احیای سنت قصه‌گویی، مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگساز در جامعه، احیای شیوه‌های سنتی و آیینی قصه‌گویی ایرانی و معرفی آن به مخاطبان و… با شعار« آینده ساختنی است» برگزار می شود.
بر اساس فراخوان منتشر شده، این جشنواره به دلیل شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانیwww.kanoonfest.ir نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.
گفتی است در جشنواره بیست‌وسوم، دو بخش جدید با نام‌های «قصه‌گوی برتر» و «پادکست» به جشنواره اضافه شده است و بخش «قصه‌ ۹۰ ثانیه» با موضوع‌های جدید با عنوان «قصه زندگی من»،«من و کرونا» که روایت ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در روزهای قرنطینه و روایت مهربانی و همدلی با دیگران و… است و همچنین «دیروز غرورآفرین، فردای افتخارآفرین» که روایت جان‌فشانی‌های سربازان و رزمندگان انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته‌ای ‌و قهرمانان حوزه‌ی علم و دانش است دو محور موضوعی بخش ۹۰ ثانیه‌ای که در آن تمامی گروه‌های سنی امکان شرکت را دارند.
فرآیند اجرایی جشنواره از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده مرحله پایانی آن هم‌زمان با شب یلدا به صورت مجازی برگزار می‌شود.
علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند به پایگاه‌های اینترنتی کانون به آدرس www.kanoonnews.ir و https://khorasanj.kpf.ir مراجعه نمایند.