#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز فرصت بسیار مناسبی فراهم شده و دولت مردمی و پرتلاش با فرهنگ انقلابی روی کار آمده است که باید از این فرصت برای بازسازی فرهنگی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز سه‌شنبه در دیدار “مهدی رمضانی چابک” مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انسان یک موجود فرهنگی آفریده شده و خوبیت آن در فرهنگ تعرف می‎‌شود، فرهنگ فرعون یا قارون یا فرهنگ انبیا و اوصیا، فرق نمی‌کند.

وی با بیان اینکه هویت انسان یک هویت فرهنگی است اظهار داشت: اسلام ناب فرهنگ انبیا است که در غدیر تعریف می‌شود.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: ما وارث این فرهنگ هستیم اما ضایعاتی در طول تاریخ داده‌ایم یزیدها، متوکل عباسی‌ها، پادشاهان ستمگر و مستبد همه فرصت تاریخ ما را سوخته و دود کرده‌اند و از ۲۰۰ سال قبل هم که بخاطر این ضعف‌ها پای استعمار باز شده، درد ما صدچندان شده است.

وی تصریح کرد: سرنوشت، جامعه، اسلام، اخلاق، مردم جامعه و سایر دست انگلیس، یک شیطان مجسم افتاده است و ملاحظه می‌کنید استعمارگران هر جا راه پا باز کرده‌اند برای کوبیدن مردم چه کسانی را بر آنها مسلط می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: این موضوع در کشورهای مختلف و برای صدام، آتاتورک و سایر فرقی نمی‌کند، آسیب‌های تاریخ به جای خودش اما در شرایط معاصر چه کسانی را بر ما مسلط کردند.

وی ادامه داد: استعمارگران دیکته کرده و این نادان‌ها اجرا می‌کردند، دلشان خوش بود در سایه این بیگانگان دزدی کرده و کسی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد لذا جنایتی نبود که انجام نداده باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: شهدای مظلوم مسجد گوهرشاد تنها یک گوشه‌ است که با مسلسل در کنار مضجع امام رضا(ع) در شبستان‌ها و مسجد مردم را به رگبار بستند و زنده و مرده را دفن کردند.

وی گفت: آنچه بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص انقلاب با لطف خدا و توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) انجام داد و دنیا غافلگیر شد و بیش از ۴۰ سال است هر توطئه‌ای کردند ناکام ماند، دست خداست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: تا آثار از بین برود و بتوانیم هویت اصلی خود را به دست بیاوریم نیاز به زمان دارد، حتی بعد از انقلاب شاهد نفوذ دشمن در جای جای و از جمله در تشکیلاتی که برای ساختار یا حفظ فرهنگ است مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، هستیم.

وی بیان کرد: آنچه که خیلی روی آن حساب می‌کنیم اینکه در زوایای مختلف در تجربه این ۴۰ سال، هر جا کم آوردیم دست قدرت الهی بر سینه نامحرم خورد که یکی از مصادیق آن آنچه اکنون تحقق پیدا می‌کند، است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اگر ما با تحولی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش می‌آید و همراه با باقی متصدیان فرهنگی این فرصت را غنیمت شمرده و در جهت بازسازی فرهنگ اسلام و ارشاد به آنچه اسلام است نه اضلال به اسم اسلام، در همه زوایای زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه تمام مساله روی فرهنگ خلاصه می‌شود، عنوان کرد: هر جا یک نفوذ فرهنگی شد آثار آن را مشاهده می‌کنید، همچنین فساد اقتصادی، مسائل اجتماعی و سایر که همه معلول نوع فرهنگ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: در تجربیات بیش از چهل ساله اینهمه تهاجمات، فتنه‌ها که هر روز فتنه بوده و منحصر به ۸۸ یا ۹۸ نیست، از کودتای نوژه تا دخالت آمریکا در طبس و غیره، را شاهد بودیم و به گفته پوتین رئیس جمهور روسیه، هر کدام از تهاجم‌ها علیه ایران، می‌توانست یک کشور را نابود کند.

وی گفت: امروز فرصت بسیار مناسبی فراهم شده و دولتی انقلابی، مردمی و پرتلاش با فرهنگی انقلابی روی کار آمده است، البته هنوز خیلی مشکل دارد و نیاز به زمان دارد اما استارت خوبی زده شده و باید از این فرصت استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نباید فرصت سوزی شود بلکه با هم‌افزایی و حفظ اولویت‌ها امور را ردیف کنیم، بسیاری از موسسه‌ها تعطیل بود باید هم تعطیل می‌بود چون خاصیت نداشت.

وی بیان کرد: کرونا یک بهانه بود اما باید بر اساس اولویت‌ها تصمیم‌گیری شده و این موسسه‌ها دایر شود، پاداش بصیرتی که مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نشان دادند پاداش معنوی از جهت بازسازی فرهنگی را باید به این مردم تقدیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: بر اساس پژوهش‌های سال قبل هم که متقن افتخار این را داریم در عرضه پایبندی به ارزش‌های نظام، اسلام و انقلاب مردم استان خراسان جنوبی در صف اول درخشش این ارزش‌ها قرار دارند.

علی فرخنده بیان کرد: این یکی از نعمت‌های بزرگی است که باید بابت آن خدا را شکر کرد و بهترین شکر آن برای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی که این بار امانت بر دوش ما گذاشته شده، خدمت صادقانه و خالصانه در عرصه تعیین شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار غنی حوزه فرهنگی خراسان جنوبی تصریح کرد: گاهی اوقات به دلیل اینکه همدیگر را خوب پیدا نمی‌کنیم و من‌ها در بزنگاه‌ها به ما تبدیل نمی‌شوند شیرینی کارها را را کمتر لمس می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر مدل کار تشکیلاتی که خواسته مقام معظم رهبری است در گام دوم انقلاب محقق شده و روحیه جهادی، تفکر انقلابی، روحیه تشکیلاتی و تفکر انقلابی سرلوحه کار مجموعه‌ها قرار بگیرد اتفاقات بهتر از گذشته رقم خواهد خورد.

وی گفت: در خراسان جنوبی ظرفیت غنی حوزه‌های علمیه، بقاع متبرکه و امامزادگان، ظرفیت دانشجویان که قشر جوان بوده و می‌توانند فرصت یا تهدید تلقی ‌شوند، علمای بزرگوار مجموعه جبهه مردمی انقلاب را داریم.

فرخنده یادآور شد: مقام معظم رهبری سال ۹۸ یکی از ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی را مشارکت در انتخابات دانستند یعنی مردم در عرصه سیاست، فرهنگ و علم در جامعه سالار خودشان باشند لذا باید تلاش کنیم در مردم پایه کردن ظرفیت‌های ‌فرهنگی گام‌های موثری برداریم.

امروز با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند “علی فرخنده” به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی معرفی می‌شود.

بازدید از نمایشگاه خوشنویسی و نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از دیگر برنامه‌های وی در این سفر است.