دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی از پیش بینی افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در زمستان امسال خبر داد.

 شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: بر اساس هشداری که سازمان جهانی وزارت بهداشت اعلام کرده است امسال در زمستان موارد آنفلوآنزا افزایش پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه پارسال موارد آنفلوآنزا بسیار کم بوده است افزود: پیش بینی می‌شود در زمستان امسال در کشور‌های مختلف از جمله ایران موارد آنفلوآنزا در مقایسه با موارد کرونا افزایش پیدا کند.

شریف زاده تصریح کرد: برخی از مردم با این که علائم کرونا داشته و برای انجام تست مراجعه کرده اند، اما تستشان منفی شده است و علائم آن ها ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: خیلی از افرادی که با علائم سرماخوردگی مراجعه می‌کنند و مشکوک به کرونا هستند اما تستشان منفی می‌شود اقدامات پیشگیرانه در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا برایشان انجام می‌شود.

او ادامه داد: روال تحویل واکسن به گونه‌ای است که بعد از اینکه کارخانه سازنده واکسن را تحویل وزارت بهداشت و درمان می‌دهد باید واکسن‌ها در سازمان غذا و دارو کنترل کیفی آن‌ها انجام شود.

شریف زاده با اشاره به اینکه دو الی سه هفته زمان می‌برد که کنترل کیفی واکسن‌ها انجام شود بیان کرد: پس از اینکه وزارت بهداشت کد واکسن کووپارس را تأیید کرد واکسن‌ها در سطح کشور توزیع می‌شوند.