#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: اطلاع رسانی درباره کاهش اهدای خون به دلیل شیوع کرونا سبب شد مردم، مسوولان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی، انتظامی و قشرهای مختلف جامعه پای کار بیایند و اهدای خون در این استان افزایش یافت.

محمدرضا عاملی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۹۶۴ واحد خون در استان خراسان جنوبی اهدا شده که بیش از نیمی از این تعداد مربوط به ۱۰ روز اخیر بوده و مجموع اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافت به گونه‌ای که در استان خراسان جنوبی نیز تا ۲۴ فروردین تعداد مراجعه کنندگان هشت درصد و اهداکنندگان پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۶۴ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که تعداد مراجعه کنندگان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافت.

وی افزود: از مجموع افرادی که موفق به اهدای خون شدند یک هزار و ۷۵۴ نفر مرد و مابقی زن بودند که تعداد اهداکنندگان خون مرد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد و زنان ۱۲۶ درصد افزایش داشته است.

عاملی گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی جزو معدود استان‌های کشور است که با توجه به شیوع بیماری کرونا با افزایش اهدای خون مواجه شده است.

وی درخصوص ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون در ماه رمضان اظهار داشت: ۲ پایگاه اهدای خون بیرجند و طبس در ماه مبارک رمضان فعال خواهند بود.

وی گفت: مرکز اهدای خون بیرجند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند پس از افطار از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۳:۴۵ با مراجعه به این مرکز اهدای خون داشته باشند.

وی بیان کرد: مرکز اهدای خون شهرستان طبس نیز پس از افطار از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۳:۴۵ فعال است.

عاملی از شهروندان خواست اهدای خون را به لیالی قدر موکول نکنند و افزود: شب‌های قدر اهدای خون تا ساعت ۱:۳۰ انجام خواهد شد اما طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی باید رعایت شود در غیر این صورت از شهروندان خونگیری نخواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند با اهدای خون به کرونا مبتلا نمی‌شوند و تمامی تجهیزات در فرایند انتقال خون بهداشتی است و به صورت مستمر ضد عفونی می‌شود.