نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: برای اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از کجا و چگونه شروع کنیم، نیازمند طرح جدید و جامع هستیم.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: در سیستم اداری و سازمانی تنها بحث تذکر لسانی مطرح نیست بلکه حقوق دیگران، جامعه و حفظ ارزش‌های اسلام و انسان مطرح است لذا هر کسی که به هر نسبتی مسئولیتی را پذیرفته باید پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: تنها توقعی که از مسوولان می‌رود این است که به تعهدی که داده‌اند، عمل و قانون را اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از تلاش و دلسوزی که در امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد باید قدردانی کرد اما ما نیازمند تأثیر آن هستیم که اگر قانع کننده نیست از مسوولان بالادستی می‌خواهیم به صورت کارشناسی، راهکار بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی عنوان کرد: ما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر که حافظ دین، نظام، حق و مظلوم است، مسئول هستیم و به این سادگی نیز نمی‌شود از آن دست کشید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز در بمباران تبلیغاتی دشمنان قرار داریم لذا برای اینکه در مقابل انواع انحرافات و شبهات دشمنان بتوانیم ایستادگی کنیم نیازمند طرحی جدید هستیم.

وی گفت: فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) در مقابل سیستم ستم و ظلم، امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش گفت: در طول تاریخ مصائبی برای اسلام پیش آمده است که حکومت‌ها در دست افرادی قرار گرفت که خودشان اهل منکر بوده‌اند و طبعا بزرگترین آسیب را دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر متحمل شدند.

وی افزود: هنگامی که پای استعمار در منطقه باز شد، درد بزرگی بر آن درد بزرگ تاریخ افزوده شد که در این راستا دشمنان برای اینکه بتوانند در ملت‌ها نفوذ کنند ابتدا به گونه‌ای رفتار می‌کردند و می‌گفتند که ما با اسلام کنار خواهیم آمد فقط شرط این است که سه مسئله در اسلام وجود دارد و ما بر روی آن نقد داریم که آنها جهاد، امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر است یعنی در طول تاریخ مصیبت بار و با آمدن استعمار یک مرگ تدریجی در حال وقوع بوده است که امروز باید آن را احیا کرد.

وی تصریح کرد: مسئله تذکر لسانی اگرچه امری ساده است اما در عین حال می‌بینیم که عرف جامعه بر روی آن کَم می‌آورد و مخاطبی که قانون شکنی و اخلاق شکنی می‌کند با همه شکستگی‌ها، باز هم طلبکار است اما اگر چنانچه تذکر لسانی به صورت گسترده انجام شود، قانون‌شکنان از رو می‌روند.