مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ پروژه عمرانی در استان داریم که باید در راستای بهره‌برداری این پروژه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

دکتر محمداسماعیل افضل‌پور صبح امروز (۱۱ مهر ماه) در نشست خبری گفت: از ابتدای حضور در اداره کل ورزش و جوانان به عنوان مدیرکل، پروژه‌های عمرانی یکی از اقدامات مهمی است که انجام شده در حالی که قبل از این مدت پروژه‌های عمرانی خوابیده بود و برای برخی از پروژه‌ها اضافه به پرداخت‌هایی انجام و اعتباراتی از سال ۹۴ نیز مانده بود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۱۱ پروژه عمرانی افتتاح، دو پروژه بهسازی انجام شد، یک افتتاحیه و چهار کلنگ‌زنی از محل پروژه‌های خیرساز داشتیم و ۳۰ پروژه خیرساز دیگر نیز در مرحله عقد تفاهم‌نامه است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ پروژه عمرانی در استان داریم که باید در راستای بهره‌برداری این پروژه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

افضل‌پور اظهارکرد: در زمینه کمک به هیئت‌های ورزشی طی چهار ماه پایان سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شد در حالی که در ۹ ماه نخست سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی کمک شده بود و طی ۶ ماه نخست امسال نیز ۶۰۰ میلیون تومان کمک شده است.

وی  ادامه داد: در راستای کمک به سمن‌های استان سال گذشته ۱۷۰ میلیون تومان و امسال نیز تاکنون ۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی افزود: در حال حاضر ۱۵ سمن فعال در استان داریم و از ابتدای امسال نیز چهار سمن دیگر افزوده شده‌اند.

افضل‌پور در خصوص اعتبارات این اداره کل نیز تصریح کرد: اعتبارات ملی و استانی و اعتبارات تملک تاکنون ابلاغ نشده اما ۱۹ میلیارد تومان اعتبار مالیات بر ارزش افزوده داریم.

وی افزود: طی مدت خدمت خود در اداره کل ورزش و جوانان به عنوان مدیرکل، ۱۲ تا میزبانی مسابقات ورزشی، ۱۷۸ تا اعزام به مسابقات، ۱۲۵ کسب مدال، ۷ نفر عضو تیم ملی، ۴۸ نفر دعوت شده به تیم ملی داشته‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: در بحث آموزشی نیز امسال ۷۴ کارگاه آموزشی در استان برگزار شد و یک کارگاه دیگر نیز مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

افضل‌پور اظهارکرد: در زمینه جذب کمک‌های غیرنقدی از وزارت‌خانه نیز پنج تشک کشتی و پکیج‌های ورزشی دریافت کردیم و سه پکیج ورزشی دیگر نیز اخیرا جذب شده است.

وی افزود: در زمینه پژوهش نیز طی ۶ ماه نخست امسال شش طرح پژوهشی مصوب و شش پایان‌نامه نیز در حال حاضر دست اجرا است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: از محل کمیسیون ماده پنج ۲۲ مجوز صادر، ۱۱ مورد تمدید، یک مورد مجوز موافقت اصولی فاقد زمین و یک مورد موافقت اصولی با زمین  صادر شده است.

افضل‌پور افزود: کمبود اعتبارات در بخش فرهنگی و جوانان یکی از مهم‌ترین چالش‌های اداره کل ورزش و جوانان است که زمینه را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی محدود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته نیز طی امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله