#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: روند مراجعه سرپایی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها کاهشی شده و برآورد این است که از قله پیک ششم در استان عبور کرده‌ایم.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: تعداد موارد مثبت جدید (مبتلایان روزانه) و بیماران بستری در روزهای اخیر نسبت به هفته‌های گذشته در بهمن ماه کاهش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر روند بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان افزایشی است که قابل پیش‌بینی بوده زیرا بعد از افزایش مبتلایان، تعداد بیماران نیازمند بستری بیشتر می‌شود و بعد از ۲ هفته بیماران بدحال و فوتی‌های کرونا افزایش می‌یابد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: پیک ششم کرونا که از اوایل بهمن امسال در خراسان جنوبی شکل گرفت تا اواخر اسفند یا اوایل فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام به‌موقع واکسیناسیون همچنان مورد تاکید است.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین افراد بدحال بستری در بیمارستان‌های استان، افرادی هستند که واکسن نزده‌ یا سه نوبت واکسیناسیون را تکمیل نکرده‌اند.

شریف‌زاده گفت: توصیه و تاکید ما به مردم، تکمیل واکسیناسیون است زیرا تجربه ثابت کرد که واکسیناسیون باعث شد در پیک ششم علیرغم تعداد بالای مبتلایان و بیماران سرپایی شاهد کاهش محسوس تعداد موارد بستری‌ نسبت به موج‌های قبلی این بیماری باشیم.

وی اضافه کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور در هفته جاری تعداد شهرهای با وضعیت قرمز خراسان جنوبی کاهش یافت و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، درمیان، زیرکوه، سربیشه، قاینات، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی افزود: شهرستان‌های بشرویه، خوسف، سرایان و فردوس نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و هیچ شهر زرد یا آبی در خراسان جنوبی وجود ندارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در رنگ‌بندی قبلی ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار داشت و خوسف نارنجی بود.