رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: نهضت جدی برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شروع شده و پیوست رسانه‌ای این سند هم در حال تدوین است.

، مصطفی بابایی سارویی روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۱ سال مهجور مانده بود اما در این دوره حرکت جدی برای اجرای آن شکل گرفته است.

وی گفت: در همین راستا هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان راهیابان تحول، آموزش دیده‌اند که با حضور در مدرسه آغازگر تحول خواهند بود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مخاطب آموزش و پرورش با احتساب دانش‌آموزان، والدین و معلمان ۵۰ میلیون نفر است که باید در کانون توجه نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند.

وی بر روایت خوب از وقایع در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: تولید محتوای انبوه از اقدامات مثبت آموزش و پرورش در رسانه‌ها مورد انتظار است.

بابایی با اشاره به برخی جوسازی‌های رسانه‌ای علیه نظام آموزش و پرورش افزود: ۹۵ درصد اتهاماتی که متوجه معلمان بوده از اساس کذب است.

وی یادآور شد: روایت اول برای رسانه رسمی و مسوول، سخت‌ترین کار است چون علاوه بر سرعت باید روایت صحیح را انجام دهند.

سواد رسانه‌ای جدی گرفته شود

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: سواد رسانه‌ای باید در مدارس جدی گرفته شود و کتابی در این زمینه تدوین شده اما نیازمند بازنگری است.

وی بیان کرد: جامعه دانش‌آموزی کشور را ۱۶ میلیون نفر تشکیل می‌دهند که اگر به‌درستی با سواد رسانه‌ای آشنا شوند ظرفیت عظیمی برای خروج مظلومیت انقلاب اسلامی در مقابل جریان رسانه‌ای معاندان است.

بابایی گفت: سال گذشته ۶۴ هزار دانش‌آموز آموزش خبرنگاری دیدند که می‌توانند نقش‌آفرینی جدی در حوزه رسانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایده‌های مطرح شده از سوی فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی در نظام تعلیم و تربیت اثرگذار خواهد بود افزود: خبرگزاری پانا یک ظرفیت رسانه‌ای آموزش و پرورش است اما قدرت تحرک آن کم بوده و باید برای اثرگذاری بیشتر این رسانه تلاش کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: پانا به عنوان کارگاه مهارت‌افزایی ظرفیت عظیمی در آموزش خبرنگار حرفه‌ای دارد لذا این خبرگزاری می‌تواند کانون تجمع دانش‌آموزان علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری باشد.

وی با تاکید بر اینکه تربیت خبرنگار با تعهد از اهداف پانا است افزود: در این مسیر فعالان رسانه‌ای هم کمک کنند تا دانش‌آموزان گام به گام مهارت به دست آورند.

تقویت خبرگزاری پانا در خراسان جنوبی، آموزش سواد رسانه‌ای از دوران تحصیل، اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار، معرفی نخبگان حوزه آموزش و پرورش، پرهیز از شعارزدگی، لزوم توجه به مهندسی فرهنگی، سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه و روابط عمومی از جمله پیشنهاداتی بود که در این نشست مطرح شد.

شناسایی نخبه‌های رسانه‌ای از مدارس، معرفی توانمندی‌های خراسان جنوبی توسط معلمان و دانش‌آموزان با استفاده از شبکه شاد، دیده شدن تولیدات رسانه‌ای دانش‌آموزان در فضای مجازی و آموزش چند رسانه‌ای ویژه معلمان و فرهنگیان از دیگر موضوعاتی بود که توسط فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی به آنها اشاره شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش  با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز دیدار کرد و چند بازدید و دیدار دیگر را در برنامه دارد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور