دکتر مروج‌‌الشریعه در اولین سخنرانی رسمی خود بعد از معارفه در جمع کنشگران و احزاب سیاسی حامی دولت حضور یافت و در سخنرانیش در مراسم تجلیل از استاندار پیشین به صراحت اعلام کرد: «من آمده‌ام تا مجری تفکرات دولت باشم و هدفم اجرای منشور دوباره ایران روحانی است».

دکتر مروجه‌الشریعه با بیان این مطلب در پشت تریبون، مسیر حرکت خودش را تا حدی برای کنشگران خراسان جنوبی مشخص و تبیین کرد. مسیری که پایبندی به آن در این استان کاری دشوار و سخت خواهد بود. استانی که طیف حاکم آن نمایندگانی از جنس اصولگرایی محض هستند. در کنار این موضوع  با تمام تلاش‌هایی که استانداران پیشین بخصوص پرویزی در راه توسعه این استان  انجام داده‌اند هنوز این استان جز محروم‌ترین و نابرخوردارترین مناطق کشور است که خشکسالی‌های پی در پی نیز بر مشکلات آن افزوده است. این موارد از بزرگ‌ترین چالش‌های مردی خواهد بود که با دولت‌های مختلف کار کرده است و این بار در اولین صحبتش از اجرای منشور دوباره ایران سخن به میان می‌آورد.

دکتر مروج‌الشریعه می‌بایست این روزها تلاش کند در کنار همسویی با احزاب همسوی دولت ، طیف اصول‌گرای استان را هم با خود همراه داشته باشد و به نظر می‌آید احزاب و تحول‌خواهان استان باید از برخورد رادیکالی با استاندار تازه از راه رسیده خودداری کنند و به مردی که در رزومه‌اش فقط اقتصاد است و برنامه‌ریزی، فرصت بدهند تا خودش را در این استان آزموده و در این راه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان  وظیفه مهمی را در پیش رو دارند تا وی را به سمت جریان مخالف دولت که مدتهاست همین را می‌خواهد، سوق ندهند. امید است دکتر مروج‌الشریعه هم به اصولی که در اولین سخنرانی رسمی‌اش ارائه داد، پایبند باشد و در راه تلاش برای همبستگی و ابادانی این استان قدمی بردارد. استانی که از روز اول آزمایشگاه و محل محک زدن مدیران وزارت کشور بوده است و باعث شده تا به امروز، دکتر مروج‌الشریعه، ششمین استاندار خراسان جنوبی باشد. امید است که ایشان چهار سال آینده را با برنامه‌ریزی در این استان خدمت کند نه یکسال برای رفتن و ارتقاء در وزارت کشور و یا بازنشسگی یا هر جایی دیگر .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله