#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

– مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۳ هزار نفر با بهره‌برداری از پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرستان بیرجند با هزینه‌کرد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بهره‌مند شده‌اند.

حسین امامی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان بیرجند که در دهمین روز دهه فجر برگزار شد، افزود: مجموعه پروژه‌هایی که امروز با بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد، ۱۳ هزار نفر را از آب شرب سالم بهره‌مند کرد و انتظار داریم مردم نهایت صرفه‌جویی در مصرف را رعایت کنند.

وی گفت: طرح آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر بیرجند شامل روستاهای تگ آرگینی، کاسه سنگی، چهار پایین و چهار بالا از مهمترین این طرح‌ها با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اهمیت تحقق عدالت در توزیع خدمات طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال ۱۴۰۱ از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی گفت: ارتقای مخازن آب در تمامی روستاهایی که تنش آبی دارند در دست بررسی قرار گرفته است که امیدواریم در بخش آب شرب در چشم‌انداز کوتاهی دغدغه‌ها برطرف شود و پیش‌بینی می‌کنیم در بیرجند تا پایان سال مالی جاری ۲۰ روستای دیگر آبرسانی شود.

امامی بیان کرد: در ۲ روز گذشته شاهد کلنگ‌زنی پروژه‌های آبرسانی روستایی با محوریت محرومیت‌زدایی در استان بودیم که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود.

وی افزود: متاسفانه ۳۰ درصد خطوط انتقال آب شهری و ۴۰ درصد روستایی هدر رفت دارند که امیدواریم با تامین اعتبار و اقدام جهادی بخش قابل توجهی از این مشکل نیز رفع شود.

طرح آبرسانی به روستای تگ آرگینی شهرستان بیرجند امروز به نمایندگی از سایر روستاها با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه فرعی و اصلی فاضلاب در مناطق شمال، جنوب و جنوب شرق بیرجند با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، احداث مخزن ۲۰۰ متر مکعبی، اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال و اجرای سه هزار و ۲۰۰ متر شبکه توزیع آب، اجرای ۱۲ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه آب فرسوده از دیگر طرح‌هایی است که اجرا و افتتاح شد.

بهره‌برداری از ۲۱ کیلومتر توسعه شبکه آب شرب شهرستان بیرجند با اعتبار هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، نصب شیر فشار شکن با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و ۲ مخزن ۵۰ متر مکعبی در روستای گزیک و گوشک‌آباد بیرجند از دیگر طرح‌های آب و فاضلاب این شهرستان در دهه فجر امسال است.

همزمان با دهمین روز دهه فجر ۲۰ طرح برق‌رسانی نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

آیین بهره‌برداری همزمان از طرح‌های برق‌رسانی امروز با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند و شماری از مدیران استانی در روستای حاجی‌آباد بیرجند برگزار شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.