#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و مطب‌ها، تعامل و همکاری مردم را می‌طلبد.

علی حسین‌زاده روز سه‌شنبه درباره نحوه نظارت بر فعالیت مراکز درمانی گفت: نظارت‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی تعریف شده، به صورت دوره‌ای و متمرکز بوده و از جمله نظارت‌هایی است که در خود محیط انجام می‌شود و در هر واحد ارائه خدمتی نظارت به صورت مستمر است.

وی افزود: همچنین نظارت‌های دوره‌ای توسط اداره نظارت بر امور درمان دانشگاه از مراکز درمان سرپایی و بستری (خصوصی و دولتی) انجام می‌شود.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درخصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مطب‌ها بیان کرد: عموما در مطب‌ها، پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود اما در بعضی مطب‌ها که متقاضیان ویزیت بیشتر است، ممکن است تجمعاتی باشد که تعامل و همکاری مردم را می‌طلبد.

وی گفت: نوبت‌دهی در کلینیک‌های دانشگاه و بیمارستان‌ها به صورت غیرحضوری است که معمولا این نوبت‌دهی با زمان انجام می‌شود اما گاهی ممکن است مراجعان در ساعت مقرر در مراکز حضور پیدا نکنند که باعث تجمع خواهد شد و باز هم تعامل و همکاری مراجعان را در رعایت فاصله اجتماعی می‌طلبد.

حسین‌زاده اظهار داشت: توزیع پزشکان متخصص در شهرستان‌ها به صورت متمرکز انجام می‌شود و دانشگاه تمام سعی خود را دارد که از نیروهای موجود، حداکثر استفاده شود ولی اگر پزشکی در مرخصی به سر می‌برد، ترجیحا از شهرستان‌های دیگر نیرویی به صورت موقت اعزام شود که ممکن است در بعضی از روزها چنین امکانی وجود نداشته باشد با این وجود همه تلاش دانشگاه در پوشش صد درصدی رشته‌ها در بیمارستان‌ها است.

وی افزود: از هم‌استانی‌های تقاضا می‌شود در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا اقدام لازم صورت گیرد.

خراسان جنوبی بیش از یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز دارد و در هفته‌های اخیر شمار بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های این استان روند افزایشی داشته است.