مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: در فتنه اخیر همه بحث‌ها مربوط به گره‌های ذهنی بود که واقعیت نداشت و باز کردن گره‌های ذهنی، بزرگترین جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیرجند که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با موضوع جهاد تبیین برگزار شد، افزود: زمانی افرادی به خیابان می‌آیند و نسبت به وضعیت اقتصادی اعتراض دارند اما در فتنه اخیر شعارها اقتصادی نبود بلکه در حوزه زنان و حکومت اسلامی بود البته وقتی درباره شبهات صحبت می‌کردید مباحث به مساله اقتصاد کشیده می‌شد اما شعار اصلی نبود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اواخر سال ۹۷ بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند گفت: انتظار می‌رفت بعد از این بیانیه همه کشور در این زمینه شروع به‌کار کند اما آن طور که باید و شاید این امر محقق نشد تا اربعین سال گذشته ایشان حکم جهاد تبیین را صادر و سپس در هفت سخنرانی‌ بحث جهاد تبیین را مطرح کردند.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید برای تحقق جهاد تبیین گام بردارند و باز کردن گره‌ها و شبهات ذهنی مخاطب با بیان دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی بزرگترین اقدام در راستای تحقق جهاد تبیین برای مسوولان است.

وی یادآور شد: دهه فجر انقلاب اسلامی نزدیک است که باید از این فرصت استفاده کنیم و رزمایش بزرگ جهاد تبیین را با ۲ محتوای اصول و مبانی و نیز اموری که مورد تحریف دشمن قرار گرفته است، انجام دهیم.

حجت‌الاسلام راجی گفت: مقابله با بزک پهلوی و نشان دادن چهره کریه این رژیم از اموری است که طی ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامای کمتر به آن توجه شده و اگر کاری هم صورت گرفته به گوش کسی نرسیده است.

وی افزود: روایت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و جنایات آمریکا چقدر برای نسل جوان بازگو شده لذا روشنگری و تصحیح ذهنیت‌ها، بزرگترین جهاد تبیین است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: یک دروغ از عملکرد رژیم پهلوی را مطرح می‌کنند ولی هزاران کاری که در انقلاب اسلامی انجام شده را نمی‌بینند لذا روشن کردن ذهنیت‌ها کار مهمی است.

وی با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای انقلاب و نظام به نسل جدید اثبات شود افزود: طی ۴۳ سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده اما به گوش مخاطبان ما نرسیده است لذا باید در دهه فجر دستگاه‌های مختلف روایت پیشرفت را ایجاد کنند و همه اقدامات مهم را به گوش مردم برسانند.

حجت‌الاسلام راجی تصریح کرد: جهاد تبیین این نیست که فهرست کارها را ارائه دهیم بلکه باید با قرائت جدید آنها را منتشر کنیم، مسوولان باید با مردم حرف بزنند و این جهاد تبیین است.

وی گفت: دانشجو و دانش‌آموز ما از دستاوردهای انقلاب چیزی نمی‌داند و این وظیفه مسوولان است که تبیین را انجام دهند.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء ادامه داد: ریشه بسیاری از مشکلات کشور رویگردانی از آرمان‌های انقلاب است و فتنه آینده دشمنان فتنه سختی خواهد بود زیرا بدنه انقلابی را درگیر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای دولت در یک سال اخیر برای مردم بازگو شود گفت: در این مدت بیش از ۲ هزار واحد تولیدی راه‌اندازی شده که کار بزرگی است.

حجت‌الاسلام راجی افزود: کارهای مهمی در دوران انقلاب به‌ویژه در یک سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه برقرسانی، آبرسانی و گاز برای خدمت به مردم انجام شده که باید در این زمینه تولید محتوا صورت گیرد.

وی بیان کرد: روزهای روشنی در پیش داریم و اگر جهاد تبیین نباشد اینها به گوش مردم نمی‌رسد، مسوول باید عالی کار کند و با جهاد تبیین، اقدامات را به گوش مردم و مخاطب برساند.