#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت رسانه ای و‌ حضور پروفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات در این استان، عنوان کرد: برای میزبانی جشنواره ملی مطبوعات کشور در خراسان جنوبی آماده هستیم.

 آیین اختتامیه اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور «یادمان پروفسور معتمدنژاد»‌ پنجشنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
علی فرخنده در این مراسم با بیان این که جشنواره سال ۹۹ با حضور استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و جنوب کرمان آغاز شد، ادامه داد: پس از انتشار فراخوان، مهلت پذیرش آثار تا فروردین ۱۴۰۰ تعیین و به دلیل استقبال بالای رسانه ها، این مهلت تا خرداد ماه تمدید شد.
وی با اشاره به انجام بخش داوری و امتیاز دهی در  تیر ماه ۱۴۰۰ ، اضافه کرد: ۴۷۷ اثر به دبیرخانه در ۲ بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین “جهش تولید”، “معرفی پروفسور معتمدنژاد” و “مدافعان سلامت و کرونا” ارسال شد.
به گفته وی ۳۲۱ اثر متعلق به مطبوعات و رسانه های استان بود که این مشارکت چشم گیر جای قدردانی دارد، همچنین تعداد بیشتر برگزیده ها متعلق به خراسان جنوبی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای رقابتی سالم و سازنده بین رسانه ها و مطبوعات در شرق کشور دانست و افزود: توسعه محتوایی، کیفی سازی، رشد و پویایی رسانه ها از دیگر اهدافی است که در این جشنواره دنبال می شود.
فرخنده در بخش دیگری از سخنانش از رسانه های استان درخواست کرد: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا، نسبت به اطلاع رسانی و یادآوری رعایت نکات بهداشتی اقدام کنید.
وی خاطرنشان کرد: برخی رسانه های معاند به ضعیف شدن اعتقادات مردم در زمان بیماری کرونا میپردازند در صورتی که مردم کشور عزیزمان با مشارکت جدی تر در مراسمات مذهبی ثابت کردند با وجود بیماری کرونا و  کرونای اقتصادی، بر اعتقادات خود پایبندند.