رییس جمهوری گفت: مساله آب مشکل بسیاری از استان‌های کشور است و این موضوع را در دولت به‌صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه بدو ورود به شهرستان طبس در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط با راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت از جمله انتقال آب از دریای عمان، اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا مشکل دسترسی مردم به منابع آبی برطرف شود.

وی ادامه داد: مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه‌های مختلف انقلاب حضوری بسیار با ارزش و مثال زدنی داشته‌اند و وظیفه دولت این است که خدمتگزاری به همه مردم به ویژه به مردم این مناطق داشته باشد.

رییس جمهوری از استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس به عنوان خطه مردمان صبور، مقاوم و پرتلاش نام برد و اظهار داشت: سفر به استان‌های مختلف به دور از تشریفات معمول انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از سفرهای استانی بررسی مشکلات و محرومیت های استان و تصمیم‌گیری برای رفع آن با مشارکت مردم و مدیران استان است.

آیت الله رییسی اظهار داشت: نیروهای کارآمد ارزشمندی به ویژه جوانان برومند را در استان خراسان جنوبی داریم که می‌توانند نقش‌آفرین باشند و با کمک این نیروی انسانی، دولت خواهد توانست در جهت رفع مشکلات استان گام‌هایی بردارد.

وی تاکید کرد: معادن از ذخایر ارزشمند این استان است که اگر فعال شود، هم مشکل اشتغال، هم مشکل تولید و رونق تولید و هم مسائل اقتصادی حل می‌شود.

رییس جمهوری مساله کشاورزی را از دیگر موضوعات مهم استان عنوان کرد و افزود: بخاطر کمبود نزولات آسمانی در این منطقه، کشاورزی مردم با مشکلاتی مواجه شده است اما مردم این مناطق نشان داده اند که تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل می‌کنند.

وی درخصوص درخواست و اشتیاق مردم طبس برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، گفت: بدون شک ایشان هم همین اشتیاق را برای دیدار با مردم دارند ولی شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد مثل قبل دیدارها صورت بگیرد اما به بنده نیابت دادند که سلام ایشان را به مردم عزیز در استان خراسان جنوبی و طبس برسانم و ایشان هم همواره برای مردم دعا می‌کنند و همیشه نگران مسائل و مشکلات استان های مختلف به ویژه استانهای کمتر برخوردار هستند.

رییس جمهوری امروز در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) در سفر یکروزه بدو ورود به فرودگاه طبس از سوی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از اعضای هیات دولت و وزیران از جمله وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی رئیس جمهور، آیت الله رئیسی را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می‌کنند.

رییس جمهوری در نخستین برنامه در امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با مردم این شهرستان دیدار کرد. بازدید از معادن پروده طبس از برنامه‌های آیت الله رئیسی در سفر به طبس است و رییس جمهوری پس از آن به بیرجند مرکز استان می‌رود.

حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.