مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مکتب شهیدحاج قاسم سلیمانی، راه روشن حرکت در مسیر تمدن سازی است و تمام تلاش فرهیختگان استان می بایست بکارگیری زبان هنر در راستای تقویت اهداف انقلاب باشد.
شب شعر راه روشن در شهرستان سرایان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، جمعی از مسئولین و شاعران استان، به مناسبت دهه بصیرت، سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت شهدای حادثه کرمان برگزار شد.
در این مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی هنری مختلف همراه بود، تعدادی از شاعران به قرائت اشعاری به یاد شهدای حادثه کرمان و سردار دل‌ها پرداختند.
علی فرخنده نیز در این مراسم با اشاره به لزوم دنباله روی از مسیر شهدا عنوان کرد: تجربه انقلاب نشان داده هرکجا از راه شهدا به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی، الگوبرداری شده موفقیت و سرافرازی نظام را به دنبال آورده است.
وی افزود: مسیر حاج قاسم راه روشن تمدن سازی است که می بایست همه ما در این مسیر از الگوی گیری شهدا به نحو احسن بهره مند شویم.
فرخنده در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره شعر فجر انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی، گفت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر گشته در ایام مبارک فجر این رویداد با هدف برقراری عدالت فرهنگی در شهر خضری دشت بیاض برگزار گردد فلذا امیدوارم همچون ادوار گذشته شاهد حضور پرشور شاعران و فرهیختگان استان در آن مراسم باشیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور