رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست زیرکوه از دستگیری ۵ نفر متحلف شکار و صید طی عملیات تعقیب و گریز ۲۴ ساعته در منطقه حفاظت شده شاسکوه خبر داد.

امیر صادقی، امروز شنبه ۳۰ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: با اطلاع از وقوع شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شاسکوه، بلافاصله محیط بانان به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با تحت پوشش قراردادن و حضور ۲۴ ساعت مستمر در منطقه، موفق به شناسایی متخلفان شکار و صید و کشف لاشه یک راس کل وحشی به همراه تعداد هشت عدد فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست زیرکوه بیان کرد: با اخذ مجوز قانونی از مراجع قضایی، بازرسی از منزل یکی از متخلفین دستگیر شده انجام شد که محیط بانان موفق به کشف مقادیری گوشت متعلق به شکار یک راس کل وحشی دیگر و ۶۰ عدد فشنگ توسط این متخلفان  شدند.

صادقی گفت: در این رابطه پنج نفر متخلف شکار و صید دستگیر و برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد و دو خودرو از آنها توقیف شد.

وی یادآور شد: براساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر راس کل وحشی  معادل دویست و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که با توجه به شکار دوراس کل وحشی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال  از متهمین اخذ خواهد شد.