مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کانونهای مساجد پوشش دادن در همه نقاط استان به ویژه مناطق عشایری است، گفت: امسال در ۶۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برنامه‌های اوقات فراغت اجرا می‌شود.

 احمد محبی  در مراسم افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد شهرستان بیرجند، درمیان، خوسف و درمیان اظهار داشت:کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ۱۰ نشریه داخلی تولید کرده  و در حال حاضر ۱۵۰ کتابخانه روستایی در خراسان جنوبی فعال است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های روستایی امکانات خود را در ایام فراغت در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند، افزود: در سال ۹۶ طرح کسب و کار در جوار مساجد آغاز و در این راستا این طرح در مساجد خراسان جنوبی هم دنبال شده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:کانون‌های مساجد در حوزه اشتغال به عنوان یکی از نیازهای جامعه برنامه داشته و مسئولان کانون‌های فرهنگی، هنری مسجد هر برنامه‌ای که دارند مورد حمایت مادی و معنوی فرهنگ ارشاد استان خراسان جنوبی قرار می‌گیرد.

محبی افزود: بزرگترین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی کنگره ۲  هزار شهید استان است که مهرماه امسال در بیرجند برگزار  می‌شود و  باید برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد همه تلاش کنیم زیرا اعضای کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی قرار است با مقام معظم رهبری دیدار داشته و یکی از کارهای فاخر هنری و ارزشمند استان را به رهبری تقدیم کنند.

وی با بیان اینکه ما از همه امکانات برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی آمادگی داریم، اظهار داشت:طرح اوقت فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ابتدای تیرماه در خراسان جنوبی آغاز و تا ۱۸ شهریور ماه ادامه دارد.

محبی افزود: امسال برنامه‌های متنوع در ۶۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ارائه و این این تعداد ۲۳۷ کانون شهری و مابقی روستایی بوده و این کانون‌ها بستری مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه‌های متنوع هستند.

وی بیان داشت:یکی از مهم ترین برنامه‌های کانون‌های مساجد خراسان جنوبی تجلیل از مادران موفق روستایی است و تابستان امسال ۲۲هزار نفر زیر پوشش برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هستند که این کانون‌ها برنامه‌ها را در دور افتاده ترین مناطق مانند عشایری پوشش می‌دهد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله