#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: از مجموع سه واگن واژگون شده قطار مشهد – یزد تاکنون ۲ مورد با کمک جرثقیل بلند شده و تلاش‌ها برای جابه‌جایی واگن مانده ادامه دارد.

 جواد قناعت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در طبس افزود: از ۱۱ سالن این قطار مسافربری، هشت سالن از ریل خارج شد که سه سالن به طور کامل واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است.

وی گفت: با ادامه تلاش‌ها پیش‌بینی می‌شود مسیر راه‌آهن در طبس که بر اثر خروج قطار مسافری مشهد – یزد از ریل بسته شد تا امشب بازگشایی شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود مسافت ۹۵ کیلومتری محل وقوع حادثه تا مرکز شهرستان طبس، اعضای ستاد بحران استان در همان ساعات اولیه بروز سانحه، در محل حضور پیدا کردند و فرماندار طبس مدیریت حادثه را به دست گرفت.

مصدوم و مسافری در محل حادثه نیست

وی گفت: خدمات‌دهی به حادثه‌دیدگان بلافاصله شروع شد و بی‌وقفه ادامه داشته است که سرعت عمل و وسعت خدمات سبب شد تا طی سه تا چهار ساعت بعد از وقوع حادثه، هیچ مصدوم و مسافری در صحنه باقی نماند.

قناعت با بیان اینکه همه مصدومان به بیمارستان منتقل شدند افزود: مسافران که در این حادثه آسیب ندیده یا مصدوم سرپایی بوده‌اند با قطار ویژه به طبس انتقال یافتند و از طبس با اتوبوس‌های پیش‌بینی شده به مقصد خود یعنی شهرستان یزد منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی ابعاد و علل حادثه از اختیارات و وظایف مرکز بررسی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی است تصریح کرد: با حضور مدیران و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی در محل وقوع حادثه، احتمالا تا شب این مسیر باز شود و فعالیت قطار مشهد – یزد از سر گرفته می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور بالگردهای اورژانس استان‌های خراسان رضوی، یزد و خراسان جنوبی در محل وقوع حادثه گفت: خدمات درمانی مناسب به مصدومان در بیمارستان طبس ارائه می‌شود.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی و یزد نیز برای ارائه کمک‌های درمانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

دستور رئیس جمهور برای بسیج امکانات امدادرسانی به مصدومان

رئیس جمهور امروز در گفت‌ و گوی تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، استاندار یزد و فرماندار طبس پیگیر آخرین وضعیت مصدومان و بازماندگان حادثه ریلی طبس شد و دستوراتی برای بررسی علل حادثه صادر کرد.

آیت الله رئیسی در جلسه امروز صبح هیات دولت و پس از اطلاع از ابعاد مختلف این حادثه به وزیران کشور و راه و شهرسازی ماموریت داد تا علل خروج قطار از ریل را بررسی و با عوامل بروز چنین حوادث تلخی برخورد شود تا دیگر شاهد چنین مسایلی نباشیم.

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۶ مصدوم این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس پذیرش شدند و متاسفانه ۲۱ نفر تاکنون فوت کردند.

“رستم قاسمی” وزیر راه و شهرسازی و “احمد وحیدی” وزیر کشور به همراه استاندار یزد ظهر امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد طبس شدند و سپس در محل حادثه حضور یافتند.

استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی نیز از صبح امروز به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.