استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی ۱۰ هزار نیروگاه خانگی هفته آینده با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه آغاز می‌شود.

محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در آیین بهره‌برداری همزمان استانداردسازی تاسیسات گرمایشی، یکهزار و ۸۶ کلاس درس و مقاوم‌سازی دبستان حضرت آمنه(س) شهرستان طبس افزود: در قالب این طرح ۵۰ هزار کیلووات تولید انرژی در استان خواهیم داشت و حداقل ماهانه یک میلیون تومان درآمد برای هر خانوار رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: با توجه به اقلیم، آب و هوا و دارا بودن بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در استان، با عنایت دولت تدبیر و امید ۵۰ درصد یارانه برای واگذاری و احداث پنل‌های خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی اختصاص می‌یابد و ۵۰ دردصد دوم در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم روستاها و مناطق کمتربرخوردار پرداخت خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض دولت و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت هزینه خواهد شد با این هدف که در زمینه ایجاد اشتغال و تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و کم‌برخوردار قدم برداریم.

وی تصریح کرد: امروز با وجود همه مشکلات، محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، در استان شاهد تحرک خوبی در حوزه اقدامات عمرانی، توسعه‌ای و زیرساختی هستیم.