عاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به وسعت و حادثه خیز بودن منطقه، سناریوی مدیریت بحران استان باید در ۲ ماه آینده توسط فرمانداران تهیه و تدوین شود.

سید مجتبی علوی مقدم روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری کارگاه آموزشی تمرینی مدیریت جامع سوانح و بلایا که در استانداری برگزار شد افزود: فرمانداران به عنوان روسای کارگروه های مدیریت بحران شهرستان ها سناریوی طبقه بندی شده و با رعایت همه موازین ارایه دهند.
وی گفت: در این سناریو باید نقش هر فرد مرتبط با مدیریت بحران به خوبی احصا و افراد جایگزین با دقت بر مشخصات کامل آنها آورده شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: فرمانداران باید از تمامی تجهیزات و امکانات مربوط به مدیریت بحران حوزه خود اطلاع کافی داشته باشند.
وی اظهار داشت: تمامی دستگاه ها و تجهیزاتی که در اختیار دارند، باید تست شود تا در مواقع بحران با مشکل مواجه نشوند.
علوی مقدم گفت: روسای کارگروه مدیریت بحران شهرستان ها با مانور های حوادث فرضی نقش هر دستگاه را در زمان حوادث تعیین و معلوم کنند تا جلوی برخی موازی کاری های احتمالی در زمان حادثه گرفته شود.
وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات مدیریت بحران به هیچ عنوان قابل انتقال و واگذاری نیست تصریح کرد: دستگاه ها باید نیازهای خود را از مرکز پیگیری کنند و هر گونه تجهیزاتی که در موارد دیگر استفاده می شود باید تا آخر امسال به مدیریت بحران تحویل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: طبق برنامه ریزی کارگروه استان هر شهرستان باید شهرستان معین داشته باشد و فرمانداران از مسیرها و نقشه های شهرستان مورد نظر برای مواقع ضروری اطلاع کامل حاصل کنند.
وی با بیان اینکه حداقل تجهیزات مورد نیاز حوادث باید در انبارهای هلال احمر شهرستان ها موجود باشد گفت: خروج هرگونه کالا از انبارهای هلال احمر جز مواقع بحرانی و دستور فرمانداران ممنوع است.
علوی مقدم افزود: کارگروه آموزشی تمرینی مدیریت جامع سوانح و بلایا هفتم و هشتم اسفند ماه جاری با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بیرجند برگزار خواهد شد و حضور فرمانداران در این کارگروه الزامی است.
علوی مقدم اظهار داشت: آموزش نقش تاثیرگذاری در مدیریت بحران کشور دارد که در این کارگروه با استفاده از اساتید کشوری نحوه بهتر مدیریت بحران به روسای کارگروه ها آموزش داده می شود.
وی با اشاره به نقش مردم و سازمان های مردم نهاد در مدیریت بحران گفت: هرجا از توان مردمی در امور کشور استفاده شده بدون شک موفق بودیم و با استناد بر این انتظار می رود فرمانداران نسبت به تاسیس تشکل های مردمی در حوزه بحران شهرستان ها تلاش کنند.
با توجه به اینکه این نشست به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد علوی مقدم ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فرمانداران خواست از هرگونه اقدام تشریفاتی و هزینه بر، خودداری و اصل صرفه جویی را با تلاش و جدیت مضاعف در برنامه های دهه فجر رعایت کنند.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران استان بشخصه در جلسات کارگروه های استانی حضور یابند و از اعزام نماینده خودداری شود.
کارگاه آموزشی تمرینی مدیریت جامع سوانح و بلایا خراسان جنوبی هفتم و هشتم اسفند ماه ۹۷ با حضور مسئولان کشوری در بیرجند برگزار می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله