مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همایش بزرگ طلایه داران فاطمی در آستانه ایام دهه فجر با حضور هزار نفر از مسئولان هیأت‌ها، مداحان و روحانیون روز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ماه جاری در محل مصلی(هیأت ابوالفضلی) بیرجند با سخنرانی رییس سابق اوقاف و امور خیریه کشور و مداحی مرتضی طاهری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد رضایی، امروز ۸ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی و رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه انقلاب تنها محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه به تمام جهان صادر شده است، گفت: انقلاب اسلامی معجزه قرن بود و رویش‌های بسیاری داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اجرای ۵۶ عنوان برنامه مختلف همزمان با ایام دهه فجر در استان خبر داد و افزود: برگزاری ۴۰ گفتمان بصیرتی در ۴۰ مسجد استان، برپایی مراسمات جشن پیروزی انقلاب در ۱۰۴ روستای استان، برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس، برگزاری ۱۰ کارگاه سبک زندگی قرآنی در استان، برگزاری ۵ کارگاه آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان از جمله این برنامه‌ها است.

رضایی تصریح کرد: همزمان با ایام دهه فاطمیه دوم، هزار مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند و به برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۰ اجتماع فاطمیون در استان برگزار خواهد شد، ادامه داد: اجتماع فاطمیون همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیرجند در دو نقطه مزار شهدای باقریه و میدان ابوذر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به همایش تجلیل از فعالان قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: این همایش روز ۱۵ بهمن ماه در بیرجند برگزار می‌شود و از تعداد ۶۰ فعال قرآنی تجلیل خواهد شد.

رضایی بیان کرد: همایش بزرگ طلایه داران فاطمی در آستانه ایام دهه فجر با حضور هزار نفر از مسئولان هیأت‌ها، مداحان و روحانیون روز پنج‌شنبه ۱۱ بهمن ماه جاری در محل مصلی(هیأت ابوالفضلی) بیرجند با سخنرانی رییس سابق اوقاف و امور خیریه کشور و مداحی مرتضی طاهری برگزار می‌شود.

وی از وجود حدود ۵۰۰ نفر روحانی ثابت و مستمر در روستاهای استان خبر داد و افزود: همچنین بیش از ۱۱۰ نفر از مشاوران مذهبی آموزش‌های لازم را دیدند و در مدارس فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های عالم جنوب خراسان در ابتدای انقلاب اسلامی صفر بوده اما امروز تعداد ۲۲۰ خانه عالم در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار استان احداث شده است.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: تعداد ۱۳۰۰ هیأت مذهبی و بیش از ۱۲۰۰ نفر مداح در استان شناسایی و در سامانه طوبی ثبت نام کردند.

وی افزود: شورای هیئات مذهبی شهرستانی و استانی تشکیل شده و در حال حاضر نیز ۱۴ شوای هیئات مذهبی و ۱۳ کانون مداحان در استان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر ۷۹ مؤسسه قرآنی، یک اتحادیه مراکز قرآنی، ۴۵ خانه قرآن شهری و ۱۷۵ خانه قرآن روستایی در استان وجود دارد و تعداد ۱۵۰۰ گواهینامه قرآنی صادر شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله