به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسین عباس زاده  با بیان اینکه بیش ۸۰ رشته شاخص صنایع دستی در استان خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: تعطیلات تابستان فرصتی مناسب برای مهارت آموزی جوانان و نوجوانان در رشته های صنایع دستی است.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح هر دانش آموز می تواند حداقل یک هنر صنایع دستی را آموزش ببیند، اظهار کرد: یکی از مزیت های طرح مذکور جلوگیری از فراموشی هنرهای سنتی و صنایع دستی و گسترش آن دربین جوانان و نوجوانان است .
عباس زاده  با اشاره به اینکه آموزش هرچه بیشتر صنایع دستی در بین دانش آموزان موجب خلاقیت در تولید و عرضه محصولات صنایع دستی می شود، بیان کرد: خوشبختانه صنایع دستی و هنرهای سنتی این قابلیت را دارند که با کمترین سرمایه اشتغالزایی مناسبی ایجاد کرده و راهکاری سریع و ارزان برای اشتغال جوانان در جامعه باشند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: بیشتر رشته های فعال صنایع دستی در استان خراسان جنوبی  نیاز به تجهیزات خاص نداشته و هنرجویان می توانند بعد از آموزش در منزل مشغول به فعالیت شوند.
عباس زاده در پایان خاطرنشان کرد: والدین دانش آموزان علاقمند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی  مراجعه کنند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله