چهارمین نشست تخصصی صنایع دستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی معاون فرماندار خوسف، معاون صنایع دستی اداره کل، و جمعی از روسا و مسئولین و کارشناسان صنایع‌دستی شهرستان‌ها، دوشنبه ۲۴/۰۲/۱۳۹۷ در شهرستان خوسف برگزار شد.

حسن رمضانی مدیر کل استان، از تمامی اعضای جلسه خواست تا با بررسی وضع موجود و استفاده از حداکثر توان در جهت توسعه صنایع دستی استان با الگوبرداری صحیح از ایده‌های اجرا شده در کشور، فرصت ارایه و فروش را برای تمامی هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان فراهم آورند.

حسین عباس زاده معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل ضمن عرض خداقوت به روسا و مسئولین ادارات و نمایندگی‌های شهرستان، بر شعار «هر روستا یک محصول صنایع‌دستی» تاکید کرد و گفت: در حوزه صنایع‌دستی باید طرح‌های جدید، مبتکرانه و نوآورانه ارایه شود و بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی به عنوان ارزش افزوده می‌بایست در دستور کار شهرستان‌ها و همچنین صنعتگران و هنرمندان قرار گیرد.

علی صالحی، مسئول نمایندگی شهرستان خوسف نیز به ارایه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شهرستان خوسف در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی پرداخت و این اقدامات در قالب کلیپ به نمایش درآمد.

در جریان این نشست روسا و مسئولین شهرستان‌ها ضمن ارایه گزارش مصور از فعالیت یکساله در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی به بیان نظرات و دیدگاه‌ها و همچنین پیشنهادات پرداختند و سپس کارشناسان معاونت صنایع‌دستی راه‌کارهای جدید توسعه‌ای را تشریح کردند.

گفتنی است: اعضای نشست تخصصی صنایع دستی استان و میهمانان ضمن بازدید از دهکده گردشگری و بازارچه صنایع‌دستی خوسف، از نزدیک در جریان اجرای این پروژه قرار گرفتند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله