مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی از رشد ۱۵.۹۹ درصدی جذب اهداکنندگان و رشد ۵.۰۵ درصدی خون گیری طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد.

کامبیز مهدی‌زاده در  اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال، ۲۰ هزار و ۴۶۷ نفر برای اهدای خون مراجعه داشته‌‍اند که از این تعداد، که ۱۷ هزار و ۸۲۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۹۲ نفر مرد، ۱۱۹۰ نفر زن و ۹۸۶۰ نفر اهداکننده مستمر بوده‌اند، افزود: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۹ هزار و ۸۵۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده که ۱۶ هزار و ۲۱۹ نفر اهدای خون داشته و از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۹۲ نفر مرد، ۱۰۲۷ نفر زن و ۹۵۷۹ نفر اهداکننده مستمر بوده‌اند.

مهدی زاده از اهدای خون ۶.۹۶ درصدی بانوان طی امسال خبر داد و گفت: پویش چتر سرخ زندگی با هدف افزایش جذب اهداکنندگان در سراسر کشور برگزار می‌شود و خراسان جنوبی نیز مجری این طرح خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اجرایی سازی این طرح از اول دی تا پایان اسفند در مراکز خون‌گیری، تصریح کرد: این پویش با هدف ترغیب اهداکنندگان در فصل زمستان باتوجه به نیاز بیشتر به خون و فرآورده‌های خونی در این فصل اجرا می‌شود.

مهدی زاده یادآور شد: اکنون دو مرکز در شهرستان بیرجند در تمام روزهای هفته فعال بوده و همچنین در روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصرها نیز فعال است؛ مراکز قاین و طبس در طول روزهای هفته و مرکز فردوس نیز روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در باقی شهرها و روستاها که شرایط حضور تیم سیار وجود داشته باشد، به صورت سیار خدمات رسانی اهدای خون صورت می‌گیرد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور