رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از اتمام مرحله شمارش آرا، نماینده‌های منتخب مردم استان برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شدند، گفت: افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم کنند.

ناصر خوش خبر، امروز شنبه ۳ اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی با مشارکت بالایی در انتخابات، نماینده‌های خود را برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین کردند.

وی ادامه داد: مجموع واجدین شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات در استان خراسان جنوبی بیش از ۵۶۰ هزار نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار نهایی اعلام شده از ستاد انتخابات کشور، از مجموع ۱۵۵ هزار و ۵۰۵ رأی مأخوذه، حسین خسروی اسفزار در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان، خوسف  ۷۲ هزار و ۸۷۲ رأی کسب کرد.

خوش خبر افزود: مصطفی نخعی در حوزه انتخابیه نهبندان، سربیشه از مجموع ۵۲ هزار و ۱۵۳ رأی مأخوذه، ۱۷ هزار و ۳۴۱ رأی مردم را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: مجید نصیرایی نیز از مجموع ۸۴ هزار و ۷۴ رأی مأخوذه با کسب ۳۷ هزار و ۳۳۴  رأی، نماینده منتخب مردم در شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان، بشرویه شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه هم سلمان اسحاقی با ۲۱ هزار و ۹۳۴ رأی از مجموع ۷۵ هزار و ۷۴۴ رأی، بیشترین آراء مأخوذه را کسب کرد.

خوش خبر به تشریح بندهای ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: بر اساس ماده ۶۸ قانون انتخابات، از تاریخ انتشار آگهی اعلام نتایج شمارش آرای مأخوذه، هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به مدت دو روز برای قبول شکایات آماده است.

وی افزود: به استناد تبصره‌های ۲،۱ و ۳ ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مرحله، شکایت‌هایی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

خوش خبر یادآور شد: در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک، کسی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.