#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: همه جوانب در اجرای طرح “مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها” دیده شده و تلاش دولت بر این است که به آحاد جامعه، فشار اقتصادی وارد نشود.

 جواد اشرفی روز سه‌شنبه در اولین نشست قرارگاه جهاد تبیین با محوریت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که با حضور مدیران رسانه‌های استان در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که اقلام اساسی به اندازه کافی ذخیره‌سازی شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها مصوبه مجلس و تکلیف قانونی دولت است گفت: دولت مجری این طرح و مهیای یک جراحی بزرگ در حوزه اقتصادی شده تا نظام ارزی و پرداخت یارانه‌ها را اصلاح کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تلاش دولت بر این است که به آحاد و اقشار مختلف جامعه، کوچکترین فشاری در حوزه اقتصادی وارد نشود لذا همه جوانب امر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کار دولت در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها بسیار شجاعانه است افزود: برخی افراد نسبت به ورود دولت به این طرح در سال نخست فعالیتش انتقاداتی دارند در حالی که قرار بود قبل از سال اجرا شود اما در واقع باید یک نفر این شهامت را داشته باشد که گره از مشکلات اقتصادی بردارد.

اشرفی یادآور شد: سال ۱۴۰۰ که دولت تغییر کرد، در قانون بودجه برای ارز ترجیحی هشت میلیارد دلار لحاظ شده بود که تا اول سال به اتمام رسید و امسال ۱۵ میلیارد دلار به ارز ترجیحی تخصیص یافت.

وی افزود: اینکه با تخصیص این رقم، بیش از مبلغ مصوب باز هم شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی بودیم نشان می‌دهد اشکالی در کار بوده است که باید اصلاح شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: به عنوان مثال در حوزه آرد هر کیسه ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد و همین آرد به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نوار مرزی استان به فروش رسیده و تفاوت قیمت، باعث خروج آرد از خبازی‌ها شده است.

وی اظهار داشت: حداقل در سه سال اخیر ۷۰ هزار کیسه آرد خبازی در استان وارد حوزه صنف و صنعت شده است.

اشرفی گفت: قیمت آرد از کیلویی ۲ هزار و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان ارتقا پیدا کرد پس قیمت نان فانتزی و ماکارانی نیز متناسب با آن بالاتر رفت لذا مهمترین هدف در این قیمت‌گذاری، حفظ این کالای استراتژیک است.

وی افزود: با توجه به تحولات بین‌المللی و این مساله که ۳۰ درصد گندم دنیا در اوکراین و روسیه تولید می‌شود، باید از ظرفیت‌های داخلی نهایت استفاده را ببریم تا از تبعات جهانی متاثر نشویم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به عزم دولت برای مدیریت این مساله گفت: طرح پایلوت در زنجان در حال انجام است و زیرساخت‌های لازم برای همه کشور مهیا نشده که به محض تامین امکانات لازم، تکمیل اطلاعات، انجام عملیات بانکی و سایر موارد به همه استان‌ها تسری خواهد یافت.

وی با تاکید مجدد بر اینکه قیمت نان سنتی افزایش نخواهد یافت اظهار داشت: یارانه نان به همه تعلق می‌گیرد و مابه التفاوت قیمت نان از بانک مرکزی به حساب نانوایی‌ها منتقل می‌شود.

اشرفی افزود: در این طرح چون مردم به دنبال بهترین نان خواهند بود، کیفی‌سازی نان برای نانوا مهم خواهد بود و در این زمینه باید رقابت داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح، یارانه‌ها به حساب مردم واریز می‌شود و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها در ماه‌های آتی کالابرگ الکترونیکی برای تامین کالاها لحاظ خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به ریشه‌یابی جهاد تبیین در معارف اسلامی گفت: همه اولیا و پیامبران الهی برای تبیین حقایق عالم هستی و ظرفیت‌های خلق شده، آمدند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین مقابل محافظه‌کاری است تصریح کرد: وقتی لفظ جهاد مضاف آن می‌شود یعنی حرکتی جهادی و انقلابی، اما به معنای کار بدون برنامه و عقلایی نیست.

اشرفی گفت: جنس جهاد تبیین برای بیان قوت‌ها، فرصت‌ها و اصلاح ضعف‌ها است با این رویکرد که از دل آن اصلاح راهکار، برنامه عقلایی و منسجم بیرون بیاید.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین گروه‌های هدف جهاد تبیین، لایه‌های نخبگانی از جنس ارباب جراید و رسانه‌ها هستند چراکه وظیفه تبیین قاطبه و بدنه اجتماعی مردم را برعهده دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: برای تبیین جامعه گاهی وظیفه رسانه دوچندان یا صدچندان می‌شود و یکی از شاهکارهایی که ‌مقام‌ معظم رهبری بیان کردند، بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی گفت: این نشست به منظور جهاد تبیین برگزار شد تا با کمک هم بتوانیم توطئه دشمنان را خنثی کنیم و یکی از بهترین و نافذترین کارها در این زمینه عرصه رسانه و هنر است.

اشرفی افزود: نقش و ‌تاثیرگذاری رسانه در دوره‌ای که خیلی‌ها برای معکوس نشان دادن اقدامات نظام و سیاه‌نمایی طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها کمر بسته‌اند، از اهمیت زیادی برخوردار است.