محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در گفتگو با بیان اینکه دراواخر سال۹۸ استحصال موفقیت آمیزطلا از معدن شادان انجام شد افزود: در سالی که مزین به جهش تولید می باشد تمام تلاش ها جهت حمایت از کارگاه و کارخانه های تولیدی صورت خواهد پذیرفت.
وی افزود: در سال گذشته کارخانه چدن کویر خاوران بزرگترین مجموعه سرمایه گذاری خارجی با اشتغالزایی برای حدود ۴۰۰ نفر شروع بکار کرده که انشالله باحضورمقامات کشوری این مجموعه به همراه نیروگاه ده مگاواتی برق شهرستان رسما افتتاح خواهدشد افزود امیدواریم با راه اندازی فازهای بعدی برای حداقل هزار نفر شغل در مجموعه کارخانه چدن وفولاد ایجاد شود.
شفیعی خاطر نشان ساخت: جهت حمایت از اشتغال سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی جذب شده است بطوریکه با مجموع تسهیلات اشتغالزایی روستایی از محل کارگروه های استانی و ملی در بین یازده شهرستان استان رتبه اول از نظر میزان جذب تسهیلات را داریم.
وی گفت : در سال گذشته ۲۶۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۷۸۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۷۸ نفر به کارگروه استانی ارسال شده که از این میزان ۲۰۸ طرح بااعتباری بالغ بر ۷۰۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۶۹ نفر مصوب شده است.
شفیعی با اشاره به اینکه به ۲۰۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۵۳۶ میلیارد ریال پرداخت شده است که این میزان تسهیلات برای ۲۰۵ نفر اشتغالزایی بصورت مستقیم داشته است.
فرماندار خوسف ادامه داد: با حمایت های دولت و پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات اشتغال روستایی و ایجاد برخی از زیرساخت ها در پایان سال گذشته بابت فرآوری طلا درمعدن شادان وکودکان و با انتخاب پیمانکار توانمند داخلی وخارجی در اواخر فروردین ماه کار احداث سنگ شکن وکارخانه فرآوری شروع خواهدشد
وی اظهار داشت : پیمانکارمعدن طلای کودکان نیزعملیات احداث سنگ شکن و فرآوری طلا را در فروردین ماه سال جاری شروع وبا استفاده از ظرفیت اشتغال نیروی های بومی و متخصصین شاهدشکوفایی دراین مناطق خواهیم بود.
شفیعی ادامه داد: برای معادن طلای کودکان و شادان و همچنین گشتارگاه صنعتی دام و طیور از محل کارگروه ملی کشوری تسهیلات اشتغالزایی روستایی پیگیری شده و تسهیلات این واحد قسمتی پرداخت شده است و مابقی نیز به زودی پرداخت خواهد شد وی گفت با پرداخت برخی ازاین تسهیلات و سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی در بخشهای مختلف خدماتی ، صنعت،معدن،صنایع دستی،گردشگری،کشاورزی،شیلات ودامداری و بخصوص تامین مسکن برای روستاییان در شهرستان انشالله درسال جاری سال جهش تولید باتامین زیرساختها بخصوص گازرسانی به بخش ماژان که درسال گذشته انجام شد شاهدشکوفایی تولیدو شروع به کار، بهره برداری ،جذب نیرو وایجادبرخی واحدهای تکمیلی زنجیره تولید در بخشهای مختلف خواهیم بود