تأکید استاندار بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی

استاندار خراسان جنوبی  تاکید کرد: کاهش آمار مبتلایان به معنی پایان کرونا نیست، مردم همچنان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

معتمدیان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به اینکه رنگ بندتأکید استاندار بر رعایت دستورالعملهای بهداشتیی شهرها بر اساس شاخص‌های تعیین شده، هر چند روز تغییر می کند لذا نمی توان گفت یک منطقه به طور مطلق سفید است و رعایت نکات بهداشتی همچنان باید مورد توجه عموم مردم باشد.
وی افزود: علاوه بر مردم که ملزم به رعایت پروتکل ها هستند، ضوابط بهداشتی در دستگاه های اجرایی هم باید به طور دقیق مدنظر قرار گیرد و مدیران برای حضور مردم در محیط اداره، باید نسبت به تأمین امکانات بهداشتی مورد نیاز کارکنان و ارباب رجوع جدیت داشته باشند.
استاندار با اشاره به موضوع بازگشایی مساجد، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی به موارد عنوان شده در ستاد ملی کرونا استناد کرد و گفت: با تأکید رهبر معظم انقلاب و بر اساس موارد مطرح شده در جلسه، موضوع بازگشایی این اماکن بعد از بررسی های کارشناسی و رصد شرایط، در جلسه بعدی ستاد به جمع بندی نهایی خواهد رسید.
وی افزود: درخصوص برگزاری مراسم ویژه لیالی قدر هم مقرر شد مراسم در امامزاده ها و مساجد معروف شهرها با رعایت پروتکل ها و با حداقل جمعیت برگزار شود وصدا و سیما مکلف است نسبت به پخش زنده مراسم برای بهره برداری مردم در منازل اقدام کند.
استاندار در ادامه از بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: مدارس از شنبه آینده دایر است اما حضور دانش آموزان در کلاس ها کاملاً اختیاری است و دایر بودن کلاس ها در این بازه زمانی یک ماهه صرفاً برای رفع اشکالات دانش آموزان است.
معتمدیان افزود: بازه زمانی تعریف شده برای کلاس های مربوط به پایه دوازدهم با توجه به در پیش بودن امتحانات نهایی، ۲۰ روزه است و تا ۱۷ خرداد ادامه خواهد داشت وطرح پایش سلامت دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی نیز با یک ماه تأخیر در مرداد ماه برگزار می شود.
استاندار خراسان جنوبی درخصوص بازگشایی دانشگاه ها هم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی، برگزاری کلاس ها برای دوره دکترا محدودیتی ندارد و فعالیت آموزشی برای این مقطع آغاز شده اما برای سایر مقاطع، ستاد ملی به جمع بندی نهایی نرسیده است.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش مومنانه گفت: در چند روز آینده شاهد برپایی رزمایش مهربانی برای توزیع اقلام ضروری بین ۱۰ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا خواهیم بود که با مشارکت همه حوزه ها برگزار می شود.