معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران باید برای تقویت ادارات تابعه و نمایندگی‌های خود در بخش‌ها، شهرها و حتی شهرستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

 محمد حسینی در نشست شورای اداری استان افزود: تقویت نمایندگی‌ها و ادارات تابعه در بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها، سطح دسترسی به خدمات دستگاه‌ها را بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: کاهش تردد مردم به مرکز استان از دیگر مزایای تقویت نمایندگی‌ها و ادارات تابعه است.

معاون استاندار خراسان جنوبی، تامین زیرساخت‌های دولت الکترونیک را یکی دیگر از راه‌های دسترسی مردم به خدمات دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: راه‌اندازی دولت الکترونیک از اقدامات خوبی است که توسط دولت پیگیری و اجرا شده است.

وی اظهار داشت: پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک در پورتال استان به نشانی portal. sko. ir فعال بوده و بعد از شیوع ویروس کرونا و در پی مکاتباتی از دستگاه‌های اجرایی خواسته شد تا از این ظرفیت استفاده کنند و تمامی خدمات الکترونیک خود را از طریق این بستر در اختیار مردم قرار دهند.

حسینی افزود: در حال حاضر ۵۵ دستگاه اجرایی ۴۴۴ خدمت خود را در این پورتال ثبت کرده‌اند و مردم به راحتی می‌توانند بدون مراجعه حضوری به دستگاه از طریق این پورتال، خدمت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی به موضوع شرایط کرونایی موجود نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات ستادهای ملی و استانی کرونا، الزام کارمندان و مراجعان به دستگاه‌ها، به استفاده از ماسک است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی از ارزیابی‌های صورت گرفته، شرایط را خوب نشان می‌دهد اما از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با نظارت بیشتر بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط کارکنان ادارات و ارباب رجوع، این آمار را به صد درصد برسانند.

وی سپس از بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری گفت و افزود: در این بخشنامه به موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی تاکید شده است.

حسینی تاکید کرد: با توجه به روزهای سرد پیش رو و با توجه به اخطارهای شرکت گاز، لازم است همه ما در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم تا روزهای سرد زمستان را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.