دکتر بهترین شهردار بیرجند در همایش ملی پدافند غیرعامل، که دوشنبه ۹ آبان ماه در مرکز همایش‌های بین الملل صدا و سیما برگزار شد به عنوان شهردار نمونه ملی در حوزه پدافند غیر عامل مورد تقدیر قرا رگرفت.

این همایش با حضور محمد مخبر معاون اول ریاست جمهوری، امیر نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

سردار جلالی در این همایش مفهوم پدافند غیرعامل را پویا دانست که هدف آن تشخیص تهدیدات است و خاطرنشان کرد: در هر دستگاه، مسئولیت اجرای ضوابط پدافند غیرعامل، با بالاترین مقام مسئول آن دستگاه است. این افراد باید زیرمجموعه خود را در زمینه اجرای الزامات پدافند غیرعامل تا حصول اطمینان راهبری و نظارت کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه بر همین اساس در دولت سیزدهم با رویکرد تسهیل گرانه و مثبت، به این حوزه نگاه شده، افزود: مطالعاتی که تحت عنوان مطالعات طرح جامع استانی برای هر ۳۱ استان پیش بینی کردیم در ۲۹ استان به اتمام رسیده که براساس آن تهدیدات پایه و آسیب پذیرهای زیرساختها احصا شده و از ۵۱ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر مطالعات تخصصی مخاطرات شهری در حوزه پدافند غیرعامل انجام شده که در ۲۰ شهر مطالعات به اتمام رسیده است. این مطالعات در انتها باید به عنوان برنامه اجرایی دستگاه تدوین و دنبال شود.

در پایان این همایش از زحمات ارزنده دکتر بهترین شهردار بیرجند به جهت ایجاد بستر تعامل گرایانه با سازمان پدافند غیر عامل کشور و کارنامه موفق خدمت برای مردم و برنامه ریزی اصولی و مدون در حفظ تداوم کارکردها، حفظ آمادگی و حفاظت از زیرساخت ها برابر توافقنامه اهداف و برنامه های فی ما بین شهرداری بیرجند و سازمان پدافند غیر عامل کشور تقدیر به عمل آمد.

در این لوح تقدیر که با امضاء رییس ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر باقری اهداء شده است ،آمده است:
« از زحمات بی شائبه شما که با روحیه جهادی و بسیجی گام های ارزنده ای در این عرصه برداشته اید قدردانی نموده و به رسم یادبود این لوح تقدیر را در همایش ملی پدافند غیر عامل به حضور تان تقدیم می گردد.»

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور