استاندار خراسان جنوبی گفت: هیچ دانش‌آموزی در شرایط کرونا نباید از تحصیل باز بماند، حتی در مناطقی که آموزش حضوری و مجازی مقدور نباشد.

محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس افزود: خوشبختانه با تصمیمات ستاد ملی کرونا، شاهد بازگشایی مدارس هستیم و باید با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی از مجموعه آموزش و پرورش، دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی گفت: مدارس کمتر از ۵۰ دانش‌آموز که عمدتا روستایی هستند، به صورت حضوری در زمان ۳۵ دقیقه‌ای برای هر کلاس و مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت می‌کنند و سایر مدارس نیز به صورت زوج و فرد طی ۲ روز در هفته از ساعت هفت و نیم تا ۱۰ و نیم صبح، دایر هستند و یک روز هفته نیز در اختیار شورای مدرسه است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ورود و خروج دانش‌آموزان شناور است و به گونه‌ای تدوین شده تا رفت و آمد دانش‌آموزان مورد نظارت قرار گیرد.

وی با اشاره به پوشش ۹۵ درصدی فرستنده‌های دیجیتال در استان یادآور شد: با همت جهادی، تعداد ایستگاه‌های دیجیتال در هفته دولت امسال به ۱۳۰ مورد رسید که ۵۵ ایستگاه آن از ابتدای امسال تاکنون افتتاح شده و امیدواریم با حمایت سازمان صدا و سیما، طی هفته‌های آتی به میانگین کشوری ۹۶ درصد برسیم.

معتمدیان افزود: با توسعه ایستگاه‌های دیجیتال، دانش‌آموزان در مناطق محروم استان نیز می‌توانند از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شوند و با پیگیری‌های صورت گرفته طی ۲ ماه آینده پوشش اینترنت در استان ارتقا می‌یابد تا استفاده از شبکه آموزشی شاد تسهیل شود.

وی تاکید کرد: هیچ دانش‌آموزی در شرایط کرونایی نباید از تحصیل باز بماند و حتی در مناطقی که آموزش حضوری و مجازی مقدور نباشد، بسته‌های آموزشی در قالب کتاب، فلش، سی دی و سایر اقلام آموزشی پیش‌بینی شده که در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش باید با همکاری سایر نهادها در راستای رفع دغدغه مردم به ویژه در مناطق و مدارس پرجمعیت تلاش کند.

وی افزود: تصمیمات درخصوص تعطیلی و محدودیت فعالیت مدارس به صورت ملی است، بنابراین همه فرمانداران و مدیران باید مجری مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی باشند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی تاکنون مطلوب بوده و باید با قوت بیشتری از طریق صدا و سیما، مطبوعات، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنبال شود.

معتمدیان همچنین با قدردانی از اقدامات ستاد مدیریت کرونا در دهه اول محرم اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و نظارت‌هایی که صورت گرفته و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، عزاداران، مداحان، خطبا، علما و مردم فرهنگ مدار استان خراسان جنوبی، مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و دشمنانی که به دنبال دوقطبی سازی و تقابل دین و مذهب در برابر سلامت بودند، ناکام ماندند.

وی گفت: از ادارات کل تبلیغات اسلامی و صدا و سیما، نیروهای امنیتی و انتظامی نیز سپاسگزاریم که با اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی، نظم خاصی به جلسات عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) بخشیدند و امیدواریم این نظارت و برنامه‌ریزی‌ها تا پایان ماه صفر ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در ابتدای این نشست، مدیران استانی و اعضای ستاد کرونا، تدابیر اتخاذ شده در ماه محرم و ایام بازگشایی مدارس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.