شهردار درح گفت: با توجه به بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این شهر در حالت بحرانی قرار دارد و همواره با پدیده گردوغبار مواجه است.

حسین مقیمی، شب گذشته ۴ بهمن در دیدار با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار کرد: درح یک شهر تازه تاسیس در خراسان جنوبی است و برای جبران عقب ماندگی‌ها نیاز به همت تمام مسئولان دارد.

وی گفت: شهر درح از نیروی انسانی مستعد برخوردار است و با توجه به هم مرز بودن با بازارچه ماهیرود از پتانسیل و ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار درح با بیان اینکه ۹۵ درصد معابر شهری درح خاکی هستند، افزود: آیلند بلوار بسیج این شهر اجرا شده و در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

مقیمی با بیان اینکه عملیات اجرایی پارک کوهستان در بافت قدیم شهر آغاز می‌شود، تصریح کرد: با توجه به بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این شهر در حالت بحرانی قرار دارد و همواره با پدیده گردوغبار مواجه است.

وی ادامه داد: حتی به واسطه این بادهای ۱۲۰ روزه منازل مردم در شهر درح در خاک مدفون می‌شود که باید مدیریت بحران استان در این زمینه کمک کننده شهرداری باشد.

شهردار درح خاطرنشان کرد: می‌توان برای برای کاهش گردوخاک نیز از پوشش گونه‌های گیاهی در شهر استفاده کرد و در صورت احداث کمربند سبز شاهد کاهش ۶۰ درصدی گردوخاک خواهیم بود.

مقیمی اظهار کرد: بسیاری از خیابان‌های درح خاکی است که امیدواریم با انجام زیرساخت‌ها عملیات آسفالت را سریع تر آغاز کنیم و با آغاز نهضت آسفالت در شهر تعداد چهار معبر مهم را آسفالت کنیم.

غلامحسین خزاعی، رییس شورای اسلامی شهر درح نیز در این دیدار بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی در این منطقه هیچ امکاناتی نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم از نعمت آب آشامیدنی، گاز و برق برخوردار شده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر درح گفت: برای افزایش آبدهی برخی از قنوات باید لایه روبی و مرمت صورت بگیرد و علی رغم اهمیت داشتن دشت درح اما کشاورزی همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود.

خزاعی، درح را قطب کشاورزی استان دانست و یادآور شد: کشاورزی در این شهر ارزشمند است و سالانه مقدار بسیاری از محصولات متنوع به مرکز استان صادر می‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله