رئیس شورای اسلامی شهر سربیشه گفت: یکی از مشکلاتی که مردم این شهر از جمله جوانان را گلایه مند کرده، استخدام نیروهای غیربومی است که انتظار می رود در این خصوص استاندار به مدیران تذکر دهد.

سمیعی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران مرکز استان و شهرستان سربیشه افزود: شورای پنجم سربیشه، شهردار بومی را انتخاب کرد که دغدغه های مردم بهتر حل شود اما به کارگیری نیروهای غیربومی در دستگاه های اجرایی سربیشه حتی باعث شکایت بازاریان از رفتن هر روزه افراد به خارج شهر شده است.
وی گفت: هم اکنون فهرست متقاضیان کار در شورا زیاد است که از همه نوع مدرک درخواست کار دارند لذا انتظار می رود در استخدام ادارات از نیروهای جوان شهرستان به کار گرفته شود.
رئیس شورای شهر سربیشه با اشاره به کلنگ زنی استخر شنای سربیشه در ۱۰ سال پیش بیان کرد: رئیس جمهوری وقت وعده داد اگر این پروژه یک سال بعد از کلنگ زنی افتتاح نشود خودش آجر بالا دهد که کار تمام شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
وی یک از مهمترین موانع افتتاح این استخر شنا را نبود زیرساخت های آب، برق و گاز دانست و گفت: چند هفته قبل مدیرکل ورزش و جوانان وعده افتتاح این پروژه را در دهه فجر داد در حالی که هنوز این زیرساخت ها فراهم نشده است.
سمیعی افزود: در صورتی سرنوشت این استخر هنوز نامعلوم است که میانگین ۲۵ نفر هر روز برای استفاده از استخر به بیرجند سفر می کنند.
وی با تاکید بر ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه گفت: برای ساخت این مجموعه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است که انتظار می رود در دستور کار قرار گیرد.
رئیس شورای شهر سربیشه با اشاره به برخی مشکلات در حوزه بازارچه مرزی بیان کرد: سهم سربیشه از این بازارچه این است که فقط سالی چند نفر زیر تریلی کشته و ۱۰ تا ۱۵ فرزند یتیم می شوند در حالی که نیروهای غیربومی خارج استان به کار گرفته می شود.
وی ضمن تاکید بر ایجاد مشوق برای سرمایه گذاران گفت: گاهی مشوق ها وجود دارد اما سرمایه گذاران به خاطر درگیر شدن با چالش های اداری فرار می کنند.
سمیعی با اشاره به سرد بودن هوای سربیشه افزود: انتظار داریم تعرفه برق این شهر مانند استان هایی چون سیستان و بلوچستان محاسبه شود.
وی بر تسریع مشکلات مسکن معلولان در شهر سربیشه تاکید کرد و گفت: هزینه ساخت این واحدها ۲ برابر قیمت سایر مسکن های مهر شده و مناسب سازی هم نیست که باید مسئولان استانی نظارت بیشتری بر این ساخت و سازها داشته باشند.
شهردار سربیشه هم در جمع خبرنگاران گفت: مجتمع خدماتی رفاهی ابتدای جاده درح احداث می شود که بخش های مختلفی از جمله استراحتگاه و فضای سبز برای آن پیش بینی شده است.
حسین زینلی اظهار داشت: با احداث این مجتمع خدماتی و رفاهی رانندگان حمل و نقل جاده ای که به سمت ماهیرود حرکت می کنند به جای مرز می توانند یک شب در شهر سربیشه بمانند و استراحت کنند.
وی یا آور شد: روزانه ۶۵۰ تریلی از این مسیر تردد می کنند که ساخت این مجتمع خدماتی رفاهی می تواند هم برای رانندگان مکان مناسب استراحت باشد و هم از لحاظ اقتصادی پروژه سرمایه گذاری شهرداری محسوب می شود.
شهردار سربیشه با بیان اینکه مجوز احداث این تیرپارک گرفته شده است ادامه داد: با پیش بینی اعتبار برای آن در بودجه ۹۸ عملیات اجرایی این پارک فاز به فاز انجام خواهد شد.
در خصوص پروژه های سرمایه گذاری شهرداری سربیشه برای افزایش درآمدزایی گفت: علاوه بر پروژه های ذکر شده، شهرداری یک حلقه چاه کشاورزی دارد که تاکنون برای بهره وری از آب آن چهار هکتار گل محمدی کاشته شده و سال آینده نیز چهار هکتار دیگر اضافه می شود تا بتوان از فروش گل محمدی درآمد شهرداری را افزایش داد.
زینلی افزود: همچنین در مساحتی به میزان حدود هفت هکتار نهال زرشک کاشته شده و به ثمر رسیده است.
وی با اشاره به ۲ حلقه چاه برای آبیاری فضای سبز شهر سربیشه گفت: علاوه بر ۴۵ هکتار فضای سبز فعال در شهر، یک کوهستان پارک با ۱۵ هکتار در دست احداث است.
وی از پیشرفت ۵۰ درصدی فاضلاب مسکن مهر سربیشه خبر داد و گفت: ۴۰ هزار متر در سایت مسکن مهر آسفالت انجام شده و ۹ هزار متر مربع نیز هفته آینده آسفالت می شود.
شهردار سربیشه با تاکید بر اینکه برای پروژه های عمرانی شهری از مصالح بومی استفاده می شود بیان کرد: این مصالح در آیلندهای مسکن مهر هم استفاده شده و حتی الگویی برای سایر شهرداری های استان بوده و سنگ فرش بازار شهر نیز از معادن این شهرستان تهیه و اجرا شده است.
وی با اشاره به اجرای ۲ هزار و ۴۰۰ متر سنگ فرش از شهریور ۹۵ تاکنون افزود: ساخت آبراه های سطح شهر و بافت فرسوده از جمله اقدامات شهرداری سربیشه در دوره پنجم شورای شهر است.
زینلی با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال ۹۷ حدود هشت میلیارد تومان پیش بینی شده است گفت: تاکنون ۵۵ درصد این بودجه محقق و پیش نویس بودجه ۹۸ نیز پایان دی ماه به شورای شهر ارایه شده که حدود هفت میلیارد تومان برآورد شده است.
شهردار سربیشه با اشاره به کسری کمک دولت از محل ماده ۳۲ بیان کرد: امسال حدود ۷۰۰ میلیون تومان از این محل در بودجه شهرداری کسری داشته ایم.
وی از زیرسازی و آسفالت ۵۸ هزار و ۶۳ متر مربع در شهر سربیشه از شهریور ۹۵ تاکنون خبر داد و گفت: با حمایت شورای شهر و استانداری کارخانه آسفالت با هزینه کرد ۲ میلیارد تومان نیز راه اندازی شده که ماه گذشته ۵۰۰ تن آسفالت تولیدی این کارخانه برای معابر شهر استفاده شده است.
زینلی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می شود ۲۵ هزار متر مربع تا پایان سال از معابر شهر سربیشه آسفالت شود.
وی با اشاره به احداث شهرک صنوف آلاینده و مزاحم در شهر سربیشه بیان کرد: تاکنون ۸۰ میلیون تومان برای برق این شهرک هزینه شده است.
وی از راه اندازی سایت دفن پسماندهای شهری در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار خبر داد و افزود: یک دستگاه لودر هم به شهرداری تاکنون واگذار شده است.
مسئول درآمد های شهرداری سربیشه نیز خواستار سرعت بخشیدن به اصلاح سهم شهرداری ها از محل بودجه نفت در مجلس شد و گفت: در شهرک صنوف مزاحم تمام هزینه ها بر دوش شهرداری نهاده شده که انتظار همکاری بیشتر از دستگاه های خدمات رسان را داریم.
محمدرضا عابدینی با تاکید بر راه اندازی مجتمع فرهنگی هنری شهر سربیشه افزود: در حال حاضر تنها سالن اجتماعات شهر سالن فرزین با گنجایش ۱۲۰ نفر است.
وی با اشاره به جمعیت شهر سربیشه طبق آخرین سرشماری بیان کرد: اگرچه در سرشماری هشت هزار و ۷۰۰ نفر آمار شهر ذکر شده اما جمعیت واقعی ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر است چون بسیاری از خانوارهای ساکن در شهر سربیشه به دلیل ناآگاهی در روستاها سرشماری شده اند.
مشاور رسانه ای فرماندار سربیشه برابر نبودن جمعیت واقعی شهر سربیشه با آمارهای ثبت شده را یک مشکل دانست و گفت: هم اکنون روستاهایی در سربیشه داریم که یک خانه و ۲۴ خانوار در آن به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به برنامه های ورزشی و فرهنگی شهرداری سربیشه گفت: علیرغم همه محدودیت های زیرساختی اما سعی شده براساس توان برنامه های فرهنگی را در شهر دنبال کرده ایم.
وی با انتقاد از آنچه برخی سختگیری ها در اجرای طرح های مدیریت شهری دانست، افزود: برای احداث یک میدان در ورودی شهر سربیشه سال ها پیگیر بودیم و اکنون با دستور معاون عمرانی استاندار کلیات آن تصویب شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله