مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه این هفته (۲۱ آذر) در هیچ یک از شهرستان‌های استان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی روز پنجشنبه افزود: با احتساب این هفته نماز جمعه سومین هفته متوالی در استان خراسان جنوبی برگزار نمی‌شود که امیدواریم این وضعیت با رعایت همه جانبه مردم مرتفع شود.

وی گفت: خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ نقطه این استان محل برگزاری نماز جمعه است که این هفته در هیچ نقطه‌ای شاهد برگزاری این آیین عبادی سیاسی نخواهیم بود.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تدوین شده است، قرار شد هر کجا که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منطقه سفید (کم‌خطر) اعلام شود، نماز جمعه و جماعات با رعایت کامل اصول بهداشتی اقامه شود.

وی گفت: با توجه به آخرین وضعیت اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و اهمیت سلامت مردم این هفته نماز جمعه در خراسان جنوبی برگزار نخواهد شد.

نماز جمعه از ۱۵ اسفند پارسال تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا در مرکز استان (بیرجند) اقامه نشده است اما در ماه‌های گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی شهرستان‌های استان برگزار شد.

براساس رنگ‌بندی جدید ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی که هفدهم آذر ماه منتشر شد، ۹ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۲ شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

اجرای محدودیت‌های جامع کرونایی که از اول آذر ماه شروع شد، متناسب با وضعیت بیماری در هر شهر و رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد ادامه دارد.