نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انتخاب درست در انتخابات پیش رو با استفاده از ملاک‌هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مورد تاکید است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال جدید در بیرجند افزود: انتخابات تعیین تکلیف سرنوشت چندین نسل است و اگر بدون مطالعه و تحقیق افرادی را انتخاب کنیم که شایستگی و صلاحیت لازم را ندارند این گناه بزرگی است که بر گردن ما خواهد ماند.

وی اظهار داشت: افراد چنانچه کاندیدایی را می‌‎شناسند که از نظر دیانت، علم، تخصص، تدین و انقلابی‌گری متخصص و متعهد بود، به او رای بدهند و اگر نمی‌شناسند به افراد و جریان‌های حامی نگاه کنند که کدام سمت قرار دارند.

امام جمعه بیرجند گفت: ملت ایران همواره حواسشان هست و سختی‌ها را تحمل کردند تا فصل انتخابات برسد و از تلخی‌ها با انتخاب فردی اصلح و کارآمد میوه‌ای شیرین بچینند.

وی افزود: مردم دقت کنند چنانچه جریاناتی تاکنون در کشور روی کار بودند و به وظیفه خود به خوبی عمل نکردند، دیگر به دنبال آنها نروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران دیگر وقت آزمون و خطا تمام شده است و مردم باید خدمتگزار خوب و اصلح را انتخاب کنند.

وی گفت: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ طوری انتخاب کنند که دشمن برای همیشه ساکت شود.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنانش ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را از مهمترین مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: ملت ایران در ۱۲ فروردین سال ۵۸ با رای ۹۸ درصدی خود به جمهوری اسلامی ایران یک آری بزرگ گفت و سیستم فاسد پادشاهی را از کشور برای همیشه بیرون کردند.

وی با تاکید بر قدرشناسی نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی از پیشرفته ترین قوانین دنیا است.

خطیب جمعه بیرجند افزود: چنانچه جایی بد عمل شده است مشکل از مجریان و نفوذی‌های غرب‌پرست بوده که نگذاشتند درست عمل کنیم نه به خاطر قانون و نظام لذا باید قدر این نظام را دانست.

وی گفت: یکی از راهکارهای استکبار جهانی برای ضربه زدن به کشور و نظام، استفاده از نفوذی‌ها در داخل است و دشمن از طریق این نفوذی‌ها به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به اصل نظام و حکومت است لذا هر جا مشکلی وجود داشته از نامسلمانی‌ها بوده نه از اسلام، بنابراین قانون اساسی و قوانین اسلامی به خودی خود هیچ اشکالی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به برخی فسادها در دوران شاهنشاهی و ظلم به مردم در آن دوران گفت: متاسفانه آن زمان مردم هیچ اختیاری در مورد انتخاب حاکمان خود نداشتند اما امروز می بینیم که قانون این اختیار را به مردم داده است که بعد از چهار سال دولت جدید را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: عده‌ای به عنوان کشورهای اسلامی تمام همت شان این است برای اجانب نوکری کنند در حالی که خداوند نعمت‌های زیادی از جمله سرزمین‌های غنی، معادن، نفت، گاز، نیروی انسانی مستعد به آنها داده است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: عده‌ای برای دشمن به عنوان کارگر ننگین کار می‌کنند و پول می‌گیرند، همان پول را به دشمن داده و اسلحه می‌گیرند و برای دشمن مسلمانان را می‌کشند، این افراد می‌خواهند نجات پیدا کنند؟

وی اظهار داشت: اینکه دشمن با جمهوری اسلامی ایران اینقدر دشمنی می‌کند اگر سیستم تفکر جمهوری اسلامی در میان مسلمانان به وحدت بینجامد کسی به انگلیس، آمریکا، فرانسه و آلمان پاسخ نمی‌دهد چون کاره‌ای نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: انسان‌های زبون داخلی به دشمن فرصت می‌دهند که آنها اظهار وجود می‌کنند لذا باید حواس‌ها جمع باشد و کسانی که در انتظار هستند توجه داشته باشند انتظار به معنای برنامه‌ریزی است و برنامه ریزی در سیستم مقدس جمهوری اسلامی بسیار زیبا انجام شده منتها شرط عمل به آن است.

وی همچنین ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: جوانان مایه امید و از سرمایه‌های اصلی کشور هستند که به لطف خدا به خوبی مسائل را تحلیل کرده و برای حل مشکلات کشور قدم برمی‌دارند.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: چنانچه انسان‌های ناصالح در حکومت اسلامی تصدی امور را به دست بگیرند، نتیجه آن سوار شدن دشمن بر امور خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه امروز عده‌ای در کشورهای اسلامی همه همت آنها این است که نوکری اجانب را بکنند و می‌بینیم با وجود اینکه خداوند نعمت‌های فراوانی را به آنها داده اما بزرگترین افتخارشان نوکری و کارگری دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: سران ننگین برخی از این کشورها که دشمن مانند گاو شیرده از آنها استفاده می‌کند، با پول نعمت‌هایی که خدا به آنها داده اسلحه خریداری می‌کنند و با آن مسلمانان مظلوم کشورهای دیگر را به خاک و خون می‌کشند.

وی عنوان کرد: دلیل اصلی دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران این است که آنها می‌ترسند در دیگر کشورهای اسلامی سیستمی مانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیاده شود و مسلمانان با وحدت و همدلی استکبار جهانی را از منطقه بیرون کنند.