استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۲ سال گذشته ۴۱ پروژه ورزشی با اعتبار ۵۳۰ میلیارد ریال در این استان تکمیل و افتتاح شد همچنین تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از ۳۰ پروژه دیگر خواهیم بود.

جواد قناعت در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی (جشنواره عزت و پیشرفت) که در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند برگزار شد افزود: ضمن اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و جدید پیش بینی شده است.

وی گفت: اعتبارات عمرانی استانی حوزه ورزش امسال نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته تا با ایجاد فضاهای جدید، دسترسی همگانی به اماکن ورزشی گسترش یابد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق قانون دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند یک درصد بودجه خود را در راستای تکمیل فضاهای ورزشی هزینه کنند گفت: از این اعتبار هم ۴۰ درصد برای موضوعات ورزشی دستگاه‌های اجرایی، ۳۰ درصد برای مدارس و ۳۰ درصد حوزه ورزش و جوانان است.

وی ادامه داد: با مصوبه شورای ورزش و جوانان استان دستگاه‌های اجرایی را مکلف می‌کنیم که این یک درصد بودجه سنواتی را به ورزش و جوانان اختصاص دهند لذا امیدواریم بعد از تصویب این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تا سه سال آینده شاهد تحول در تکمیل و بهره‌برداری از فضاهای ورزشی باشیم.

قناعت با بیان اینکه روستاهای بالای ۵۰۰ نفر در استان باید حداقل از یک مکان ورزشی برخوردار باشند گفت: ۱۲۰ روستای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت داریم که ۵۰ روستا حداقل یک مکان ورزشی دارند و ۷۰ روستا فاقد مکان ورزشی هستند لذا در افق ۱۴۰۴ این روستاها نیز از زیرساخت ورزشی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: بعضی از شهرستان‌ها فاقد اماکن ورزشی بوده یا پروژه نیمه تمام دارند که موجب نارضایتی مردم شده لذا تامین اعتبار و تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار استان از جمله سالن ورزشی شمال شهر بیرجند که از بزرگترین و مجهزترین سالن‌های استان است در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت عمرانی استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان بر پروژه‌های نیمه تمام متمرکز شده‌ایم که مدت زیادی شروع و بر زمین مانده‌اند لذا چندین پروژه افتتاح شد و پروژه‌های دیگری در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی همچنین گفت: جشنواره عزت و پیشرفت بعد از ۱۲ سال در استان خراسان جنوبی با هدف ارائه توانمندی‌های ورزشی و رشته‌های موجود برگزار شده که ضمن مشاوره‌های ورزشی استعدادیابی، افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران استان را به نمایش می‌گذارد و جای تقدیر دارد.

قناعت افزود: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش برای هر هیات ورزشی اعتباری را در نظر گرفته‌ایم تا با همدلی و فضای مثبتی که بین هیات‌ها وجود دارد، فعالیت‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه جوانمردی در سنین جوانی و محیط‌های ورزشی بیشتر بروز پیدا می‌کند گفت: در این محیط ورزشی و با نشاط همراه با اجرای رژه هیات‌های ورزشی، از شهدای ورزشکار و شهدای مظلوم غزه یاد کرده و انزجار خود را نسبت به رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل اعلام می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: نمایشگاه یک روزه توانمندی‌ها و دستاوردهای حوزه ورزش استان تا ساعت ۲۱ امروز در محل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند برای بازدید عموم دایر است.

محسن قطبی افزود: در این نمایشگاه ۵۰ هیات ورزشی در ۴۰ غرفه آخرین توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند و غرفه‌ای هم مربوط به تولید کنندگان و فعالان عرصه اقتصاد در ورزش استان است.

نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های هیات‌های ورزشی به همراه جشنواره عزت و پیشرفت امروز (جمعه) با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، روسای هیات‌های ورزشی، پیشکسوتان و ورزشکاران در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند گشایش یافت و رژه هیات‌های ورزشی از برنامه‌های این مراسم بود.