سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ورود ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به استان و تامین بیش از ۳۷۰ دستگاه مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی در یک سال اخیر خبر داد.

سید محمد موسوی میرزائی، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: در یک ماه گذشته ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار از وزارت بهداشت جذب شد و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارویی به شرکت های دارویی داشت که خوشبختانه با کمک وزارت بهداشت این میزان بدهی پرداخت شد.

، وی با اعلام اینکه قسمت عمده مطالبات کادر درمان پرداخت شده است افزود: این موضوع در مناطق محروم و مرزی نهبندان، درمیان و زیرکوه با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود تا دغدغه پزشکان در این مناطق حل شود و برای خدمت و ماندگاری در مناطق محروم رغبت بیشتری پیدا کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: علاوه بر بهبود استاندارد و توسعه تجهیزات پزشکی در تمامی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، حدود ۹۰ دستگاه به تجهیز بخش اورژانس و آی سی یو بیمارستان شهید دکتر آتشدست نهبندان و ۲۰۰ دستگاه جهت تجهیز بیمارستان جدیدالاحداث بشرویه اختصاص یافته است.

موسوی میرزایی ادامه داد: تامین دستگاه رادیولوژی بیمارستان طبس، دستگاه ام آر ای  و ماموگرافی بیمارستان قائن، ماموگرافی، اکوکاردیوگرافی بخش قلب، لیزر بخش چشم و یوروداینامیک کلینیک ارولوژی بیمارستان رازی، سونوگرافی بیمارستان‌های شهید دکتر چمران فردوس، امام رضا و ولیعصر به همراه تجهیزات بخش زنان و داخلی این بیمارستان از عمده این تجهیزات بوده است.

وی همچنین به ایجاد بیش از ۲۰ هزار متر به فضای بهداشتی درمانی استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه‌های عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه در حال رقم خوردن است که قطعاً به مرور اطلاع رسانی خواهد شد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس بهداشت و ا حسن پور