رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: از سال آینده اعتبارات برای برنامه و عملیات اختصاص می‌یابد  و ردیف‌های بودجه به برنامه های عملیاتی تبدیل می‌شوند.

مسعود میرکاظمی،در دیدار با رییس، معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: بودجه برای سال آینده تغییرات ماهیتی داشته و از حوزه توزیع اعتبارات در قابل ردیف‌ها به بودجه عملیاتی تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این گونه اعتبارات برای برنامه و عملیات اختصاص می‌یابد  و ردیف‌های بودجه به برنامه های عملیاتی تبدیل می‌شوند، تصریح کرد: این امر در ارتقا دست یابی به هدف مورد نظر موثر خواهد بود و در واقع اعتبارات نتیجه محور خواهند شد.

مجید پورعیسی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز  به بیان معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در استان پرداخت.

معصومه رضایی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز گزارشی از تعداد نیروی انسانی و وضعیت آن و نبود مسایل انگیزشی برای نگهداشت نیروی انسانی و خلا  تعیین شاخص های بهره وری در دستگاه‌های اجرایی استان و دستیابی به آن ارائه داد.

جواد لطفی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی نیز گفت: تهیه و تولید آمار و اطلاعات به روز و بهنگام از مهم‌ترین وظیفه معاونت آمار و اطلاعات سازمان بوده و در این خصوص به دو طریق اقدام صورت می‌گیرد؛ تولید آمار با استفاده از اجرای طرح‌های آماری و دیگری جمع‌اوری آمارهای ثبتی‌.

وی بیان کرد: این اطلاعات برای تهیه برنامه‌های مختلف توسعه‌ای استفاده شده و معاونت آمار و اطلاعات بازوی اجرایی مرکز امار ایران و همچنین سازمان نقشه برداری کشور در استان است.

لطفی ادامه داد: این آمادگی را داریم تا آمارهای مدنظر را تا پایین‌ترین سطح ممکن برای تهیه برنامه‌های مختلف تولید کنیم.

امیرخانی نژاد، مسئول حوزه برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به تغییر ساختار بودجه برای سال آینده و برنامه محور بودن توزیع اعتبارات سال آینده انجام سه مطالعه کاربردی‌تر ریزی به نظر می‌رسد.

وی افزود: بروزرسانی مطالعات آمایش استانی و انطباق آن با آمایش ملی، مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان و مطالعات اسناد توسعه شهرستان‌ها، تا پایان سال به اتمام رسیده و برای برنامه ریزی‌های لازم حول برنامه محور کردن اعتبارات اقدام خواهد شد.