مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: ۲۸ عنوان برنامه ویژه دهه فجر در حوزه‌های مختلف صدا و سیما و خبر شبکه خاوران تولید و پخش می‌شود.

 علیرضا آینه‌دار روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: در حوزه سیما برای دهه فجر هفت عنوان برنامه شامل ۴۶ برنامه با مدت زمان ۲ هزار و ۳۹۵ دقیقه و در بخش صدا ۲۱ عنوان برنامه شامل ۱۲۱ برنامه به مدت چهار هزارو ۲۰۵ دقیقه تولید شده که در مجموع ۶ هزارو ۶۰۰ دقیقه تولید در صدا و سیما ویژه دهه فجر داریم.

وی اظهار داشت: این برنامه‌ها در ساختارهای مختلف از جمله نمایش بلند رادیویی، مسابقه رادیویی، برنامه میزگردی است.

وی یادآور شد: همچنین در بخش سیما پنج عنوان برنامه با ۲ هزارو ۶۳۰ دقیقه و در بخش صدا ۶ عنوان برنامه با ۲ هزارو ۳۵۲ دقیقه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تولید شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: ۷۷ طرح پوشش دیجیتال در استان آماده افتتاح رسمی در دهه فجر است و ۴۴ ایستگاه فرستنده دیجیتال در استان راه‌اندازی موقت شده‌اند.

آینه دار گفت: نشست امروز با محوریت ۲ موضوع پیش‌بینی و آمادگی رسانه ملی در استان برای نشان دادن اقتدار دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: دهه فجر ۱۳۹۸ نخستین  دهه فجر در گام دوم انقلاب اسلامی است که رسانه ملی از ماه‌ها قبل آمادگی برای اجرای برنامه و تولیدات خود در این خصوص را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: برنامه «مژده بهار» که ۱۲۰ دقیقه است در ۲۲ بهمن به صورت زنده از صدای خراسان جنوبی پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین مسابقه میدانی «پلاک ۵۷» که سال گذشته در بخش تولید رتبه نخست را کسب کرد، امسال با حضور میدانی در شهرستان‌ها تولید و پخش می‌شود و از  افراد موثر انقلابی در شهرستان‌ها در این پخش استفاده می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: در ۲۲ بهمن رادیو با برنامه «تقویم» اقتدار آیین ۲۲ بهمن را پوشش خواهد داد، در این قسمت در حوزه صدا نمایش رادیوی «گروهبان» که امسال یکی از ۱۰ کاری بود که به مرحله تئاتر بین‌المللی فجر راه پیدا کرد، به صورت زنده در تالار رودکی تهران اجرا خواهد شد.

آینه دار گفت: در حوز فضای مجازی در ساختارهای مختلف تولیداتی برای دهه فجر داریم و ۱۷ عنوان موشن‌گرافی تولید و ۲ گزارش برای انتشار در فضای مجازی و ۴۰ پوستر و پنج کلیپ ویژه برای نشر در فضای مجازی، ۲۱ اینفوگرافیک تولید و منتشر و ۳۱ عکس نوشت، سه نماهنگ و سه قطعه تاریخ شفاهی و ۳۰ قطعه به مدت ۵۲ دقیقه تولید در فضای مجازی خواهیم داشت.

وی افزود: رادیو نما رسانه مستقل است و برای این رادیو برنامه مفصل و روزانه تعریف کرده‌ایم که در کنار این برنامه‌ها مسابقه در رادیونما طراحی شده و رادیونما با مردم ارتباط دوطرفه دارد تا موارد قابل نشر را بفرستد.