.

در این غرفه سعی بر آن شد تا ضمن معرفی بخش های تحقیقاتی به عملکرد یافته های علمی و پژوهشی قابل ترویج نیز اشاره گردد.  همچنین کلکسیون کاملی از معرفی ارقام گندم و  جو مقاوم به شوری و خشکی منطقه با ذکر مشخصات کامل جهت دید بازدید کنندگان محترم در این غرفه به نمایش گذاشته شد . طرح های تحقیقاتی و پژوهشی همکاران در قالب پوستر نیز ارائه گردید با ذکر توضیحات زنده و کامل توسط مسئولین محترم بخش های تحقیقاتی . همچنین معرفی اولین باغ الگویی عناب توسط جناب آقای دکتر زراعتگر پژوهشگر و محقق مرکز تحقیقات در قالب بنر جهت دید بازدید کنندگان عزیز به نمایش گذاشته شد . پایان نامه های علمی و پژوهشی یکی دیگر از دستاوردهای پژوهشی این غرفه بود .

به نمایش گذاشتن محصولات باغی و زراعی منطقه از قبیل عناب ،پسته ، زرشک ،آنغوزه از دیگر دستاوردهای پژوهشی بود . بازید کنندگان محترم به لحاظ حضور دائم مسئولین و توضیحات زنده و کامل محصولات کشاورزی  توجه قابل چشمگیری از این غرفه داشتند . جا دارد از طرف اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در همین جا از برگزار کنندگان دومین نمایشگاه علمی و پژوهشی به نحو احسن تشکر و قدردانی داشته باشیم .

جلسه نشست و هم اندیشی در خصوص مشکلات و مباحث روز کشاورزان به میزبانی این مرکز در روز پنجشنبه ۹۶/۹/۹ با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشاورزان پیشرو در محل کارگاه آموزشی نمایشگاه برگزار گردید .

لازم به ذکر است رونمایی از اولین اطلس ذخایر ژنتیکی محصولات باغی تهیه شده توسط محقق این مرکز سرکار خانم مهندس نخعی در مراسم اختتامیه نمایشگاه برگزار می گردد.

مویدی مقدم مسئول غرفه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله