مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از خدمات رسانی ۱۸۰ جهادگر بسیجی بیرجند به مناطق سیل زده استان خبر داد و اظهار کرد: چهار روستای سیل زده خراسان جنوبی از کمک های نیروهای جهادی بهره مند شدند.

مهدی هنری،  به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: به دنبال وقوع سیلاب هفته گذشته ۵۹ جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند با هدف امداد رسانی به روستاهای سیل زده اکبرآباد و حسن آباد بخش مرکزی بیرجند اعزام شدند.

وی افزود: به کمک این گروه جهادی اقداماتی همچون لایروبی ۲ استخر، مرمت ۲ رشته قنات، پاک سازی حسینیه و مسجد روستای اکبرآباد و حسن آباد از گل و لای ناشی از سیل انجام شده است.

هنری ادامه داد: همچنین چهار منزل سیل خورده این دو روستا به کمک نیروهای جهادی از گل و لای بارندگی‌های رگباری چند روز گذشته تخلیه شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در روز تاسوعای حسینی نیز ۸۰ جهادگر بسیجی شهرستان بیرجند با هدف کمک به سیل زده‌های روستای کوچ بخش مرکزی بیرجند امدادرسانی کردند.

وی بیان کرد: در روستای کوچ اقداماتی همچون لایروبی استخر ۲۰۰ متری، مرمت یک رشته قنات و تخلیه هزار و ۵۰۰ متر گل و لای از داخل کانال آب انجام شده است.

هنری گفت: در روستای نوکند بخش مرکزی بیرجند ۴۵ جهادگر بسیجی از ۳ روز گذشته اقداماتی همچون تخلیه منازل سیل خورده، حسینه و استخر اصلی روستا از گل و لای انجام داده‌اند که این امداد رسانی‌ها در روستای نوکند ادامه خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: سپاه انصار الرضا(ع) استان یک دستگاه لودر به روستاهای سیل زده از ابتدای وقوع سیل اعزام کرده است و در حال امداد رسانی به مناطق سیل زده هستیم.

هنری افزود: با توجه به خسارت وارده به بیش از ۱۰۰ رشته قنات در مناطق سیل خورده و نیاز مبرم به احیای به موقع آن‌ها، پس از تعیین مشخصات قنوات و میزان تخریب توسط جهاد کشاورزی و مدیریت بحران، عملیات اجرایی تعدادی از قنوات توسط این سازمان پیش از تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته اعتبار مورد نیاز در آینده به سازمان اختصاص پیدا خواهد کرد