۱۲۷ داوطلب به صورت قطعی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی نام نویسی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان افزود: با پایان یافتن مرحله ثبت‌نامِ متقاضیان نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۲۷نفر در استان نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۱۴نفر مرد و ۱۳نفر زن هستند.

خوش خبر افزود: حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان با ۴۰نفر بیشترین میزان ثبت نام و حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه با ۲۵نفر کمترین آمار ثبت‌نام را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان ۳۵نفر و در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه نیز ۲۷نفر می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: از مجموع ۱۲۷داوطلب ۳نفر دارای مدرک لیسانس، ۹۲نفر فوق لیسانس، ۲۰نفر دکترا و ۱۲نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند، همچنین ۷نفر سابقه نمایندگی و ۲۴نفر نیز سابقه داوطلبی دارند.

خوش خبر با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان گفت:۸۶داوطلب زیر ۵۰سال و ۴۱داوطلب بالای ۵۰سال سن دارند، جوانترین نامزد ۳۰ساله و مسن ترین نامزد ۷۰ساله  است.

نام‌نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دهم آذر آغاز شد و ساعت۱۸ دیروز شانزدهم آذر به پایان رسید.