✍️ر . مقصودی

? آن چه امروز از نتایج اقدامات و برنامه های استاندار از ابتدای انتصاب به عنوان نماینده عالی دولت دراستان و طی یک سال گذشته مشهود است ، بیانگر این واقعیت است که استاندار به دور‌از شعار زدگی ، خدمت به محرومان و جهاد در جبهه محرومیت‌زدایی مناطق محروم استان را با شیوه ها و برنامه های مختلف و با هدف توانمندسازی محرومان ، را خط مشی ، جزیی از اصول و اولویت مدیریتی خویش قرار داده است .

معتمدیان در همین راستا با رایزنی های مستمر و دعوت از معاونین رئیس جمهور ، وزرا و روسای سازمان های مهم برای سفر به استان ، دستاوردهای ارزشمندی در مسیر محرومیت زدایی ، ایجاد رفاه و توانمندسازی محرومان و توسعه استان به ارمغان آورده است .

? از‌جمله رایزنی های استاندار که منجر به تصویب و آغاز پروژه مهم احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین شد ، دی ماه سال گذشته بود که در پی دعوت استاندار از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سفر ایشان به استان مصوب شد ، که ۱۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومین احداث شود ، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، ساخت پنج‌هزار واحد از این تعهد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج‌هزار واحد نیز به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شد و ۵۰ درصد هزینه ساخت این واحدهای مسکونی بر عهده دولت گذاشته شد .

? استاندار خراسان جنوبی از فردای تصویب این پروژه بزرگ و طی یک سال گذشته ، این تعهد و مصوبه را با چند ابر پروژه دیگر ، از جمله عملیاتی کردن پروژه احداث راه آهن ، توسعه راههای استان ، احداث ۱۰۰۰ گلخانه و انجام سفرهای استانی را بطور همزمان در دستور کار و اولویت خویش قرار داده و با تشکیل مستمر جلسات ، انجام بازدید ، پیگیری و دریافت مکرر و منظم گزارش ، بصورت هفتگی و گاهی روزانه پیشرفت این پروژه مهم را دنبال می کرد ، تا فاز ‌اول و ساخت ۲۰۰۰ واحد آن محقق و امید در دل روستاییان در مناطق محروم استان زنده شود.

? توانمندسازی ، تثبیت جمعیت ، ایجاد امنیت پایدار ، رونق تولید و اشتغال در مناطق روستایی و رشد مهاجرت معکوس بن روستا ، را می توان از جمله دستاوردهای مهم ساخت مسکن محرومان برشمرد ، دستاوردهایی که یقینا نتایج اقدامات ارزشمند استاندار خراسان جنوبی در جبهه محرومیت زدایی و نوید بخش افقی روشن پیش روی توسعه همه جانبه استان است.