استاندار خراسان جنوبی گفت: مجریان نسبت به سلامت انتخابات دقت لازم را داشته باشند و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

 جواد قناعت  در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری از اول فروردین امسال به موضوع انتخابات پرداختند که این ورود زودهنگام نشان از اهمیت انتخابات امسال و تفاوت آن با سنوات قبل دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تحریم‌های ظالمانه پشتوانه مردمی انقلاب و نظام را هدف قرار داده است افزود: یکی از مواردی که موفقیت دشمن را در این زمینه محک می‌زند افزون بر راهپیمایی‌ها، انتخابات است که درصد مشارکت در آن اهمیت دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار مولفه اصلی در انتخابات است که در حوزه امنیت نگرانی نداریم اما در حوزه سلامت ستاد پشتیبانی انتخابات استان، هیات‌های نظارت و بازرسی باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

موضع‌گیری له یا علیه داوطلبان پذیرفتنی نیست

وی با بیان اینکه مدیران کل، فرمانداران و زیرمجموعه‌ها دقت کنند که له یا علیه کسی فعالیت نکنند گفت: مردم استان خراسان جنوبی فرهیخته هستند و چنین مدیرانی نداریم اما یک مورد هم زیاد است.

قناعت با تاکید بر پرهیز از سوگیری در انتخابات پیش‌رو توسط مدیران به ویژه فرمانداران ادامه داد: در حوزه سلامت انتخابات باید دقت لازم صورت گیرد و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که دستگاه‌های اجرایی با ستاد انتخابات استان همکاری ضعیفی داشته باشند.

وی تعامل مدیران با دستگاه‌های نظارتی را ضروری دانست و گفت: هرچه تعاملات بیشتر باشد توفیقات بیشتر خواهد بود و اگر از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی گزارش قطعی مبنی بر دخالت در انتخابات دریافت شود، عزل آن مدیر جدی است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه رقابت و مشارکت در انتخابات معطوف به مثلث سه ضلعی حاکمیت، مردم و نخبگان است گفت: انتخابات عرصه تجلی اراده ملی و نمایش اقتدار و اساس موجودیت نظام است که پایه اصلی آن را مردم تشکیل می‌دهند.

مشارکت مردمی قدرت نظام و امنیت کشور را افزایش می‌دهد

وی با اشاره به اینکه در انتخابات قبلی همواره به رای و انتخاب مردم احترام گذشته شده است افزود: مشارکت مردمی به قدرتمندتر شدن نظام در عرصه‌های بین المللی کمک می‌کند و هرچه مشارکت بالاتر باشد قدرت حاکمیت و چانه زنی در عرصه‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین امنیت کشور یکی از مولفه‌ها برای تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات اسفند امسال است که می‌توان پیام همراهی و همدلی مردم با نظام را به جهان صادر کرد.

وی همچنین به وقایع غزه اشاره کرد و گفت: بیش از یک ماه از حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی می‌گذرد که دل انسان به درد می‌آید و شاید تاریخ در ۵۰۰ سال اخیر چنین فاجعه و نسل کشی را به خود ندیده است.

قناعت با بیان اینکه بمباران بیمارستان‌ها در هیچ جای دنیا مرسوم نیست عنوان کرد: عده اندکی که از غربی‌ها دفاع می‌کنند باید از دیدگاه‌های خود شرمگین شوند.

موضوع مظلوم مقتدر تبیین شود

وی افزود: در کنار این صحنه‌های تلخ و وقایع اخیر اما مقام معظم رهبری نوید پیروزی را داده و بحث اقتدار را مطرح کرده‌اند لذا باید موضوع «مظلوم مقتدر» به شکل مطلوب توسط نخبگان علمی، حوزوی و رسانه‌ای برای مردم تشریح شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: چند دهه قبل جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و اول با نیت براندازی جمهوری اسلامی پیش آمدند، بعد بحث تغییر رفتار مطرح شد و سپس خواستند اثرگذاری ایران را در عرصه های بین المللی کم کنند حالا چنین قدرت هایی همچون آمریکا مقابل حماس قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: مردم غزه مظلوم هستند چون در تراز نابرابر مقاومت می‌کنند و آمریکا دومین ناو هواپیمابر خود را به میدان آورده است.

قناعت افزود: غزه ۲ روی سکه دارد یک روی آن صحنه‌های تلخ و نفرت عمومی را رقم زده اما صحنه‌های دیگر آن اقتدار جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

بیداری اسلامی گسترش یافته است

وی با بیان اینکه جنایات صهیونیست‌ها در غزه بیداری اسلامی را بیشتر نمایان کرده است گفت: مگر نه اینکه می‌خواستیم بیداری اسلامی را رقم بزنیم و اکنون که حتی کارکنان کاخ سفید به جنایات صهیونیست‌ها در غزه اعتراض کرده‌اند نشان از همان بیداری جهانی و فروپاشی اسرائیل است.

استاندار خراسان جنوبی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: اتفاقات و رخدادهای بزرگی را در سطح منطقه، کشور و استان شاهد هستیم اما در انعکاس دستاوردها ضعیف بوده‌ایم.

وی گفت: انتظار است مدیران بیش از گذشته به جهاد تبیین پرداخته و فقط متوقف به اقدامات دستگاه‌های اجرایی نباشیم بلکه دستاوردهای زیرساختی استان هم برای مردم بازگو شود.

قناعت افزود: استقبال مردم استان از رئیس جمهور در سال گذشته یک خط شکنی بود که در شرایط خاص رقم خورد و امروز هم مردم چهارمحال و بختیاری صحنه‌های بی نظیری از استقبال را رقم زدند که نشان می‌دهد مردم همچنان وفادار به انقلاب هستند و دولت سیزدهم در مدار خدمت قرار گرفته است.

دستاوردهای دولت در خراسان جنوبی تبیین شود

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دستاوردهای مهمی در خراسان جنوبی داشته است گفت: از ابتدای انقلاب تا تشکیل دولت سیزدهم ۱۳ سرمایه گذار خارجی به استان آمدند و در ۲ سال گذشته ۱۳ سرمایه گذار جدید جذب شدند که نشان می‌دهد بر ریل کار و خدمت قرار گرفته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به زودی با تزریق اعتبار از محل فروش نفت پروژه راه آهن خراسان جنوبی سرعت بیشتری می گیرد و شاهد تحول در این حوزه نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توقع و انتظار مردم این است که گره‌ها در دولت مردمی باز شود ادامه داد: وظیفه نخبگان است در جهاد تببین به بیان این دستاوردها بپردازند و قشر جوان را آگاه کنند تا شاهد ایجاد امید برای مردم باشیم.

امکانات لازم در اختیار ستادهای انتخابات قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: امکانات و نیروی انسانی باید در اختیار ستادهای انتخابات قرار گیرد و در این خصوص تفاوتی بین دستگاه‌ها نیست.

سید محمدرضا طالبی افزود: لزوم رعایت بی طرفی مقامات دولتی درخصوص داوطلبان طبق قانون مورد تاکید است و کارکنان دولت هم نباید در ساعات اداری فعالیت‌های انتخاباتی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی در شعب ویژه استان انجام می‌شود گفت: لزوم همکاری ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی با هیات استانی بررسی تبلیغات مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مکان‌های استقرار شعب اخذ رای باید پوشش ارتباطی داشته باشند و شناسایی و احصای شعب صعب‌العبور از دیگر وظایف مدیران است.

مدیران دستیار مردمی‌سازی انتخاب کنند

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان موظف به انتخاب «دستیار مردمی‌سازی» شدند که باید در این زمینه اقدام کنند.

ناصر ناصری با اشاره به آغاز هفته بسیج از ۲۹ آبان‌ ماه اظهار داشت: این هفته بزرگداشت جانفشانی و از خودگذشتگی کسانی است که برای سربلندی نظام و کشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه جهاد تبیین گفت: در همین راستا قرارگاه جهاد تبیین در خراسان جنوبی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و جانشینی استاندار و دبیری سپاه استان تشکیل شده و قرار است مدیران در اسرع وقت نسبت به تشکیل قرارگاه در دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی از انتخابات و مناسبت‌های ملی اضافه کرد: شورای هماهنگی بازنشستگان در استان تشکیل شده است لذا در برخی دستگاه‌های اجرایی که کانون بازنشستگی ندارند، تاکید شد نسبت به تشکیل کانون بازنشستگی اقدام کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور