پروژه آبرسانی و تامین آب پایدار ۱۵ روستای استان خراسان جنوبی در پنجمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی روز شنبه در حاشیه این آیین گفت: این پروژه با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و ۱۰ هزار نفر جمعیت این روستاها از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

حسین امامی افزود: این پروژه‌ها با حجم عملیاتی شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه عمیق، لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع به طول ۸۱ کیلومتر، احداث ۲ هزار و ۲۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره و احداث ۱۲ باب ایستگاه پمپاژ به بهره‌براری ‌رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه روستاهای خوشینه علیا، زیراچ، کلاته نو و عباس‌آباد شهرستان بیرجند، روستاهای درمیان، فورگ، اره فورگ و ذکری شهرستان درمیان، روستاهای آتشکده علیا،  سفلی و دهو شهرستان نهبندان، روستاهای سرند و باغ دهک شهرستان بشرویه، نزومند شهرستان زیرکوه و روستای نیگ شهرستان قاینات از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

پویش هر هفته_الف_ب_ایران در سال ۹۹ پیش از این در استان‌های تهران، ایلام، مرکزی و سیستان و بلوچستان برگزار و در پنجمین پویش امروز طرح‌های صنعت آب و برق خراسان جنوبی افتتاح شد.

این پویش از نیمه دوم سال گذشته با هدف ایجاد فرصت برای تبدیل خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شد و امسال هم ادامه دارد.

وزیر نیرو امروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و سد سیاهو، آبرسانی به شهر درمیان و روستاهای منطقه و طرح‌های آبرسانی به ۱۵ روستای استان را افتتاح کرد.

عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی درح در شهرستان سربیشه نیز با حضور رضا اردکانیان آغاز شد.

جمع سرمایه‌گذاری طرح‌های پنجمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران در خراسان جنوبی هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان اعلام شده است.