استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه در سفر به شهرستان قاینات از روند اجرای پروژه ساخت بیمارستان دوم شهر قاین بازدید کرد.

حمید ملانوری که در ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی خود امروز وارد قاینات شد، به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امام جمعه و فرماندار قاینات و شماری از مدیران، روند اجرای کار و پیشرفت فیزیکی این پروژه بیمارستانی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد

عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی قاین سال ۹۸ شروع شد و در حال حاضر ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این بیمارستان که در قالب طرح توسعه به بیمارستان شهدای قاین الحاق شده، طبق قول مساعد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش تخت خواهد داشت تا بیمارستان فعلی (شهدای قاین) به یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۳۰۰ تختخوابی تبدیل شود.

استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان قاینات در منزل شهید مسعود غلامی نیز حضور یافت.

وی در این دیدار، خانواده شهدا را سرمایه‌های بسیار ارزشمند برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: همه افراد جامعه در قبال خانواده شهدا، وظیفه سنگین و خطیری به عهده دارند.

این دیدار با حضور نماینده مردم قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران انجام شد.

شهید مسعود غلامی متولد ۱۳۵۹ پس از ۱۱ ماه خدمت صادقانه در تیپ ۳ انصارالرضا (ع) در حالی که همراه دیگر همرزمانش برای مقابله با اشرار به منطقه عملیاتی شرق اعزام شده بود، حوالی ارتفاعات کلیداغ تربت حیدریه در اثر سانحه هوایی به فیض شهادت نائل آمد.

ملانوری امروز در جمع عشایر روستای قیصار هم حضور یافت و این دیدار، اولین برنامه کاری استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان قاینات بود.

استاندار در این بازدید روند خدمت‌رسانی دستگاه‌های متولی به جامعه عشایری را مورد بررسی قرار داد.

قیصار روستایی در بخش سده شهرستان قاینات است که با حدود ۲۰۰ نفر، ۴۰ خانوار جمعیت دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز وارد شهرستان قاینات شد و بدو ورود به شهر قاین با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

حضور در نشست شورای اداری شهرستان قاینات از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر یک روزه است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.